واقف هستیم که بوشهر با سابقه صد ساله در داشتن مطبوعات. تبادل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با نقاط دیگر جهان موجب ارتقاء فرهنگی سیاسی و گسترش نشر و چاپ روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های مختلف ازدوران مشروطیت تا به امروز بوده است.....

واقف هستیم که بوشهر با سابقه صد ساله در داشتن مطبوعات. تبادل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با نقاط دیگر جهان موجب ارتقاء فرهنگی سیاسی و گسترش نشر و چاپ روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های مختلف ازدوران مشروطیت تا به امروز بوده است

جناب خورشیدی اگر منظور شمااز اطلاع رسانی قبل از گران شدن بنزین بوده که تمام نشریات در مواقع ضروری اطلاع رسانی و همکاری داشته اند اما وقتی بدون مقدمه نرخ بنزین اعلام می شود معلوم است که ملت دچار شوک می شوند، از نظر من اگر چند ماه قبل اعلام می شد که در فلان تاریخ نرخ بنزین بالا خواهد رفت، مردم آمادگی بیشتری داشتند و اعتراضی صورت نمی گرفت وبه مرور عادت می کردند.

جناب معاون سیاسی وقتی دسترسی به فضای مجازی جهت اطلاع رسانی و چاپ نبود چگونه نشریات چاپ می شدند. کاش منصفانه تر قضاوت می کردید و توپ خود را در میدان دیگری نمی فرستادید، چرا با گران شدن بنزین دلار و خیلی کالاها گران شدند.

در کشورهایی مانند نروژ که یکی از گران ترین قیمت های انرژی را دارد و از نظر سطح درامد جزو کشورهایی با در آمد بالاست، منافع حاصل از انرژی صرف اموزش، بهداشت و سلامت می شود، در ایران این در آمد صرف چه چیزی خواهد شد؟ در کشور ما برعکس است به جای اینکه درآمد حاصل از انرژی صرف زیر ساخت ها و طرح های عمرانی ، آموزش و…شود، معتقدند که از این جیب ملت گرفته و در جیب دیگرشان ریخته اند، چه ضرورتی داشت که این همه بحران، فضای ناامن و هزینه برای کشور بوجود بیاید.

مگر نه اینکه دو نرخی شدن بنزین باعث فساد خواهد شد، هم چنانکه آقای روحانی هم قبلا مخالف دو نرخی شدن ان بودند.نمونه بارز آن را صبح روز بعد اعلام قیمت بنزین تا کنون بر نرخ تاکسی های آژانس شاهدیم، در حالی که آژانس ها از سوبسیت استفاده می کنند مبنا را بر لیتری ۳۰۰۰ تومان قیمت بنزین گذاشته اند و به نرخ ان ۳۰۰۰ هزار تومان افزودند.دولت گفت : چون مصرف بنزین زیاد شده با افزایش قیمت ان را کنترل می کنیم، آیا گران شدن بنزین تاثیری بر مصرف داشته است؟ مسلما خیر زیرا کسی که هر روز مسیری باید برود و نمی تواند هزینه تاکسی را پرداخت کند بنزین مورد نیاز خود را هر قیمتی باشد تهیه می کند.

و آخر کلام جناب خورشیدی شما بفرمائید که مردم اعتراضات بحق مدنی خود را که در قانون اساسی پیش بینی شده کجا و چگونه بیان کنند؟

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

  • منبع خبر : نصیر بوشهر