نصیربوشهر – رضا سیاهوشی:   «استاد جلال خان ( بهرام ) غریب زاده» از پیشکسوتان فوتبالی استان بوشهر و محله با اصالت و فوتبال خیز جفره ماهینی بوشهر نیز تولد ۸۱ سالگی خود را در حضور تعدادی از شاگردان وفادار و اهالی فوتبال بوشهر جشن گرفت . بازیکن ، مربی و پیشکسوتی که سنگ آسیاب […]

نصیربوشهر – رضا سیاهوشی:

 

«استاد جلال خان ( بهرام ) غریب زاده» از پیشکسوتان فوتبالی استان بوشهر و محله با اصالت و فوتبال خیز جفره ماهینی بوشهر نیز تولد ۸۱ سالگی خود را در حضور تعدادی از شاگردان وفادار و اهالی فوتبال بوشهر جشن گرفت .

بازیکن ، مربی و پیشکسوتی که سنگ آسیاب فوتبال بوشهر بود و خدمات شایسته و فراوانی برای فوتبال انجام داد و حق بسیاری در گردن بسیاری از فوتبالیست های این شهر و دیار دارد .

در این محفل گرم و صمیمی که حضور آقای محمدعلی درویشی « دلو » پیر و بزرگی دیگر از فوتبال و شهر بوشهر مجلس را بسیار زیبا و مزین کرده بود ، تعدادی از عزیزان در وصف « استاد » سخنانی کوتاه بیان فرمودند.

آقای حسن غلامی نژاد از دبیران شایسته و بازنشسته آموزش و پرورش و پیشکسوت تیم های شاهین و قدس ، آقای غریب زاده را نماد اخلاق ، تلاش ، عشق و وفاداری به فوتبال بوشهر دانست وبر حفظ ، احترام و قدرشناسی از این چهره های ماندگار تاکید داشت.

حاج حسین وردیانی ، مدیرکل اسبق تربیت بدنی ( سازمان ورزش و جوانان ) و دیگر پیشکسوت صاحب نام فوتبال :آقا جلال ، جدا از ورزش معلمی خوب و نمونه برای فوتبال بود و خدمات شایانی از خود برجای گذاشت .
وی که گله مندی زیاد و به حقی از مسئولان استانی و بخصوص ورزشی داشت و از عدم حمایت جدی و داشته های فوتبالی شاکی بود ، برای این حال و روز بسیار بیمار و وخیم فوتبال بوشهر و بخصوص باشگاه های ایرانجوان و شاهین و عدم حضور افراد دلسوز و پیگیر که کمکی به این دو باشگاه نماید ، ابراز تاسف نمود و گفت نباید بگذاریم فوتبال بوشهر بمیرد!

حاج حسین طبیب نژاد پدر فوتبال ساحلی استان هم با ناراحتی از وضعیت اسف بار فوتبال بوشهر در تعریف و تمجید از عملکرد ورزشی و اخلاقی موثر «استاد » در فوتبال گفت : «همیشه به بازیکنان خود توصیه میکردم که اگر نظم در فوتبال نداشته باشید ، یعنی هیچی ندارید و این درسی بود که از کلاس این مرد بزرگ یاد گرفته بودم .»

«حاج رسول غریبی » مرد زحمتکش و پرتلاش کار و دریا و از جامعه بزرگ صیادی که خود نیز برای تیم «فوتبال سکان جفره » زحمات زیادی کشید از اخلاق ، منش و دلسوزی های «غریب زاده» برای فوتبال بوشهر و بخصوص جفره ای ها تقدیر نمود.

همچنین اصغرخان کامیاب ، پیشکسوت با اخلاق فوتبال هم با تاثیرگذاری خدمات « آقا جلال » و دانش فنی وی اظهار داشت که حدود ۳۰ سال پیش ما تمرینات مفید بدن سازی زیر نظر ایشان آموزش دیدیم که خود نشان از آشنایی و آموزش صحیح این پیرفوتبالی از این رشته ورزشی داشت.
و ادامه داد «آموختم که در مسیر زندگی چگونه سفر و مسیری موفق داشته باشم و این نیز فقط با درایت ، تدبیر ، علم و آموزش «آقا جلال » بود .»

چه زیبا گفته اند که آموزش، عبادت و آموزش دهندگان، قدیسان گمنام جامعه‌اند.

نکته جالب و قابل تمجید این محفل ، درشب جشن تولد آقازاده سعید خان درویشی اما به پاس عزت و احترام به استاد خود با اولویت دادن به این موضوع و مهم دانستن آن ، به خوبی حق شاگردی و ارج گذاری را به جا آورد و در این مجلس شرکت کرد.

منصور کاوه ئیان ، سهراب بختیاری زاده ، حاج سعید مفتخر ، اردشیر ترک زاده ، شهرام بوشهری و فاضل کبگانی دیگر عزیزانی بودند که قدم رنجه نموده بودند تا زادروز «استاد » را تبریک بگویند.

و در آخر باید گفت : استاد گرامی و بزرگوار !
در زادروز تولدتان، بهترین شادباش‌های اهالی فوتبال را نثار شما کرده و آرزو میکنیم که دلتان همیشه شاد و روزگارتان سبز و بهاری باد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر