عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اغتشاشگران در فتنه اخیر عقده گشایی از مردم و اسلام و ضدیت با نظام اسلامی بود.   حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدا و شب شهادت امام رضا (ع) در جیرفت اظهار داشت: سوزاندن قرآن که تجلی کلام خداست و آتش زدن مسجد […]

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اغتشاشگران در فتنه اخیر عقده گشایی از مردم و اسلام و ضدیت با نظام اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدا و شب شهادت امام رضا (ع) در جیرفت اظهار داشت: سوزاندن قرآن که تجلی کلام خداست و آتش زدن مسجد و امامزاده توسط اغتشاشگران اخیر عقده گشایی از دین و عداوت آن‌ها با آن را نشان داد.

 

وی هدف دیگر آن‌ها را عقده گشایی از مردم دانست و افزود: از نگاه اغشتاشگران جرم این مردم حمایت از نظام اسلامی است لذا پرچم این مردم که به مزین به الله است را به آتش کشیدند.

 

خاتمی تاکید کرد: حمله به پرچم مردم و تخریب اموال عمومی از جمله تخریب ۶۰ آمبولانس به معنی برخورد و دشمنی با ملت است لذا آن‌ها می‌خواهند به مردم بگویند چرا شما وفادار به نظام هستید.

 

امام جمعه موقت تهران هدف سوم اغتشاشگران را ضدیت با نظام اسلامی بیان کرد و ادامه داد: در فتنه ۸۸ در عاشورای این سال علیه ولایت فقیه شعار دادند و اردوگاه بحران سازی اخیر همان اردوگاه زمان فتنه ۸۸ شامل آمریکا، رژیم صهیونسیتی، انگلیس، سلطنت طلبان، منافقان و بریدگان از خدا بود.

 

وی اضافه کرد: بصیرت مردم قابل ستایش است و با حضور گسترده خود بحران را به فرصت تبدیل کردند و به جهانیان اعلام کردند تا آخرین نفس پای نظام اسلامی ایستاده‌اند.

 

خاتمی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جامعه را ناامن نگه دارد اظهار داشت: کار بی قانونی جرم است و در جمهوری اسلامی زدن یک تلنگر به هر کسی بدون مجوز قانون جرم محسوب می‌شود بنابراین باید همه کار را به دست مسئولان قضایی سپارد.

 

وی افزود: نشر دروغ و شایعات حتی اگر شایعاتی باشد که دیگران ساخته اند و ایجاد هرج و مرج یا کمک به بروز آن با هر عنوانی گناه محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این اغتشاشات برای دفاع از آن خانمی که فوت کرد، نبوده است چرا که شیوه‌ای منطقی نیست و روسای سه قوه قول پیگیری دادند و نتیجه هم اعلام می‌شود.

 

وی گفت: اغتشاشگران از یک سال پیش خود را برای اغتشاش آماده کرده بودند در ابتدا خواستند با گرانی‌ها استارت اغتشاش را بزنند نشد، اما نتوانستند و با این قصه استارت زدند.

 

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام راحل از بحران وقوع جنگ فرصت ساخت و انسان‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس پرورش یافتند در طول انقلاب پرورش نیافتند.

 

امام جمعه شهرستان جیرفت نیز در این آیین گفت: اغتشاشگران در هفته اخیر اقدامات وحشیانه و غیر انسانی انجام دادند که در فتنه‌های گذشته سابقه نداشته است.

  • منبع خبر : فرارو