از مباحث مطرح شده در چند وقت اخیر تغییر و تحول و جابجایی برخی مدیران در راس ادارات کل استان است که بصورت مکرر در فضای مجازی دست به دست میشود . یکی از این ادارات کل که بخصوص بعد از انتخابات مجلس یازدهم موضوع جابجایی در آن بر سر زبان است اداره کل تعاون […]

از مباحث مطرح شده در چند وقت اخیر تغییر و تحول و جابجایی برخی مدیران در راس ادارات کل استان است که بصورت مکرر در فضای مجازی دست به دست میشود . یکی از این ادارات کل که بخصوص بعد از انتخابات مجلس یازدهم موضوع جابجایی در آن بر سر زبان است اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان است . موضوعات مختلفی در حول و حوش عملکرد این اداره کل بیان میشود که نگارنده قصد قضاوت در این زمینه را ندارد ، اما آنچه مشخص و معلوم است این اداره کل در زمینه اطلاع رسانی و بیان مسائل و موارد چراغ خاموش پیش رفته و سوالات بسیاری در افکار عمومی بدون جواب مانده است که حاصل مدیریت ثابت و یکنواخت در طی هفت سال اخیر بوده است . آنچه را میتوان بعنوان یک شهروند بیان کرد این است که اداره کار که در دولتهای قبل بسان یک بازوی اصلی عمل میکرد و علی الخصوص در مباحثی همچون بنگاه های زودبازده نقش تاثیر گذاری در بهبود فضای کسب و کار داشت در این دوره بعنوان یک اداره کم رمق و کم اثر با روزمرگی به حاشیه رفت و از اداره جاندار تبدیل به اداره ای خنثی گردیده است . اگر بنا به تغییر در این اداره است می بایست اولویت با نیروهای بومی با انگیزه با برنامه باشد که البته این برنامه ها نه فقط بر روی کاغذ و تئوری بلکه جنبه عملی داشته باشد . مدیر بعدی بایستی حمایت و همکاری مسئولین استانی از این اداره را تقویت نماید و با یک برنامه ریزی کوتاه مدت بتواند عملکرد قابل قبول و ملموسی برای مردم داشته باشد.
درنهایت با توجه به آزمون‌هایی که امروزه شورای نگهبان، مجلس، نهادهای امنیتی و نظارتی، دستگاه قضا و بسیاری از منتخبین مردم در حال آزموده شدن با آن‌ها هستند، مردم استان بوشهر نیز منتظر نتایج آزموده شدن منتخبین جدید خود در مجلس شورای اسلامی هستند تا چه رویکردی را در خصوص رفع تمامی مشکلات موجود خصوصاً مشکلات اشتغال و مرتبط با مجموعه اداره کار اتخاذ خواهند کرد، آیا به رویه جدیدی اقدام خواهند کرد یا سبک و سیاق نمایندگان سابق را پیش خواهند گرفت.
زمان مبیّن همه چیز خواهد. به عمل کار برآید، به سخندانی نیست

  • منبع خبر : نصیر بوشهر