از دست راست جلیلی و کاندیداهای پوششی تا گاندوساز، مدیر شبکه سه و… در هر دو مناظره بین پزشکیان و جلیلی ماجرای حمله تندروها به سفارتخانه‌ها مطرح شد، اما سعید جلیلی زیر بار حضور حمله‌کنندگان به سفارتخانه در ستادش نرفت، شاید مرور اسامی برخی از حاضران در حمله به سفارت انگلیس و حامیان بیرونی آنها […]

از دست راست جلیلی و کاندیداهای پوششی تا گاندوساز، مدیر شبکه سه و…

در هر دو مناظره بین پزشکیان و جلیلی ماجرای حمله تندروها به سفارتخانه‌ها مطرح شد، اما سعید جلیلی زیر بار حضور حمله‌کنندگان به سفارتخانه در ستادش نرفت، شاید مرور اسامی برخی از حاضران در حمله به سفارت انگلیس و حامیان بیرونی آنها خالی از لطف نباشد.

حمید رسایی؛ سخنران جمع مهاجمان
حمید رسایی نماینده تهران در مجلس که آن زمان هم نماینده بوده، آن زمان حامی حمله به سفارت انگلیس بوده و الان نیز حامی سعید جلیلی است.
او از شاخص‌ترین حامیان آشکار حمله به سفارت بوده و حتی در مقابل سفارت پس از ورود و تخریب اموال سفارت توسط مهاجمان، به سخنرانی پرداخته بود.

امیرحسین قاضی‌زاده؛ تقدیر از مهاجمان به سفارت
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون ابراهیم رئیسی و نامزد پوششی در انتخابات جاری که آن زمان نماینده مشهد بوده، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با حمایت از حمله به سفارت انگلیس، گفته بود: «به عنوان یک نماینده مجلس از این حرکت دانشجویان تقدیر کرده و خواستار این هستم که با این احساسات پاک و صداقتی که در عقاید خود دارند، از آرمان‌های نظام محافظت کنند.»

علیرضا زاکانی؛ مقدس دانستن خشم مهاجمان
علیرضا زاکانی چند روز بعد از حمله به سفارت، در گفت‌وگو با «فارس» گفته بود «اعتراض دانشجویان ایرانی به صورتی خودجوش و مبتنی بر یک خشم مقدس صورت گرفت»

اسماعیل کوثری؛ تهدید دیگر کشورها به حمله
یکی دیگر از حامیان حمله به سفارت انگلستان و نامزدهای جبهه انقلاب در دور اول انتخابات، اسماعیل کوثری است؛ او هم آن زمان نماینده تهران در مجلس بوده است. کوثری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ورود دانشجویان به سفارتخانه انگلیس را نشانه آگاهی و بیداری مردم دانست. او افزوده بود: «مطمئنا اگر رفتار این کشورها اصلاح نشود، باید منتظر اتفاقات بعدی باشند.

پیشرفته‌کنندگان پس از حمله

قائم‌مقام مدیرعامل بهنوش
فرد دیگر که در حمله به سفارت انگلستان شرکت کرده بوده و در دولت ابراهیم رئیسی مقام گرفت، علی جمشیدی نام دارد که در دولت رئیسی به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهنوش منصوب شد.

دبیر جشنواره فیلم فجر
مجبتی امینی تهیه‌کننده سریال‌های امنیتی گاندو نیز از دیگر مهاجمان به سفارت بریتانیا است که در دولت محبوب جلیلی پست گرفت. در زمان حمله، تصویر او در حال اذان گفتن در باغ سفارت انگلستان در قلهک منتشر شد.

مدیر شبکه ۳
علی فروغی پسر باجناق غلامعلی حدادعادل است. او از تندروترین مدیران صدا و سیما است که با حضورش در راس شبکه سه، بسیاری از برنامه‌های پربیننده این شبکه از جمله برنامه ۹۰ با اجرای عادل فردوسی‌پور را تعطیل کرد. و در عوض تریبون‌های متعددی را در اختیار جریان جبهه پایداری قرار داد و جهت‌گیری برنامه‌ها در راستای اهداف این دسته بود.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی
حسین دلیریان نیز یکی دیگر از حمله‌کنندگان به سفارت بریتانیا است که تصویرش در حالی که وسط جمعیت مهاجمان مشغول شعار دادن است دیده می‌شود. او در دولت ابراهیم رئیسی پشت‌های دولتی گرفت و از ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲، به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد.

  • منبع خبر : عصر فوری