ایجاد دهکده سلامت در استان بوشهر مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: ایجاد دهکده سلامت یکی دیگر از پروژه های بنیاد شهید است نعمت الله غلامپور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه بیان داشت: یکی از موضوعات مورد نیاز جامعه […]

ایجاد دهکده سلامت در استان بوشهر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: ایجاد دهکده سلامت یکی دیگر از پروژه های بنیاد شهید است

نعمت الله غلامپور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه بیان داشت: یکی از موضوعات مورد نیاز جامعه ایثارگری استان بحث برگزاری کمیسیون های پزشکی است. یکسری از آسیب ها مربوط به زمان جنگ است که یگان خدمتی توسط کمیسیون احراز و بعد از آن توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید تایید شده و در نهایت به کمیسیون احراز تهران فرستاده می شود. خبر خوب حضور نماینده ما در کمیسیون احراز تهران است.
کمیسیون دیگر شخص فاقد مدارک بالینی است و بایستی مدرک جدید آورده شود، پاین گونه پرونده‌ها از طرف یگان به تهران فرستاده شده و در صورت تایید به ما اعلام می شود، و ۵ درصد جانبازی گرفته می. شود
خوشبختانه امسال سه کمیسیون در استان برگزار شد و فعلا کسی در نوبت کمیسیون نیست، ۶۸۳۰ نفر کل جانبازان استان است که ۱۲۰۰ نفر از آنها به کمیسیون راه یافته اند، ان شاالله در خرداد سال آینده کمیسیون پزشکی دیگری نیز برگزار می شود.

غلامپور در بحث ایثارگران نیاز به مراقبت (خانه ایثار) گفت: این خانه در کل کشور هنوز عملیاتی نشده، و در سال آینده در مرکز استان استارت کار خانه ایثار رقم خواهد خورد.

وی از عملیات اجرایی خانه ایثار استان بوشهر در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر از سال آینده خبر داد.
ایشان در خصوص مرکز اعصاب و روان گفت: به دلیل اینکه فرستادن بیماران اعصاب و روان به استان های اردبیل، فارس و کهکلویه و بویراحمد درد سر داشت، با برنامه‌ریزی های انجام شده، نیروی هوایی متقبل شد که بخشی از بیمارستان خود را که شامل ۴۰ تخت خواب است در اختیار بیماران اعصاب و روان بنیاد شهید قرار دهد که امیدواریم در سال آینده این مشکل هم مرتفع شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: ایجاد دهکده سلامت یکی دیگر از پروژه های بنیاد است، که با کاربری تفریحی و ورزشی و با هدف خدمت رسانی به جامعه ایثارگری سال آینده احداث می‌شود.به همین منظور سه قطعه زمین در شهرستان های بوشهر، گناوه و دلوار در نظر گرفته شده که در صورت تائید کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال جاری تعداد ۵۴۰ پدر، مادر و همسر و فرزند شهدا و جانباز بالای پنج درصد مشمول دریافت حق پرستاری شدند در حالی که این شمار در سال گذشته ۶۷ نفر بود.که به طور میانگین به هر پرستار پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

ایشان تاکید کردند: رویکرد این بنیاد بر سرکشی حضوری از والدین سالمند شهدا و جانبازان قطع عضو و رسیدگی به مشکلات آنها است که امسال مدیران شهرستانی این اداره کل ۶ هزار و ۴۰۷ بار از جامعه ایثارگری استان بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۶۷۷ مورد از این بازدیدها با حضور مدیرکل و ۲۱ مورد با حضور استاندار بوشهر و با اولویت خانواده‌های دارای مشکل انجام شده است.

غلامپور یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۶۴۳ نوبت مشاوره حضوری و تلفنی به ۴۷۰ نفر از جامعه ایثارگری استان بوشهر ارائه شده است.

غلامپور گفت: امسال ۱۰ دستگاه اجرای برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود آزمون برگزار کردند که ۷۶ نفر از استان بوشهر موفق شدند با قبولی در این آزمون شاغل شوند.

وی با اشاره به رایزنی‌ها و تفاهم‌های بنیاد شهید با فنی و حرفه‌ای و صنایع بوشهر، اعلام کرد: افرادی که موفق به قبولی در این آزمون‌های استخدامی نشوند یا شرایط احراز آن را نداشته باشند می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی توافق شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در منطقه ویژه انرژی پارس و موسسه‌ی کشتی سازی صدرا و شهید محلاتی شاغل شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهراز پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به جامعه ایثارگران بوشهر در جهت اشتغال زایی خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به این منظور اختصاص یافته است در حالی که این میزان در سال گذشته ۶ میلیارد بود. امسال ۴۷۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و پیش بینی می‌شود تا پایان فروردین تسهیلات آنها پرداخت شود. تسهیلات اشتغال زایی در شرایط عادی ۱۵۰ میلیون و در اشتغال ویژه ۳۰۰ میلیون تومان است و از مجموع درخواست‌های ارجاع شده در این راستا ۸۰ درصد موارد عادی و ۲۰ درصد ویژه بوده است.

وی اعلام کرد: برای اولین بار امسال هفت میلیارد تومان برای مرمت گلزارهای شهدای این استان اختصاص یافت که با این اعتبار بخش عمده‌ای این گلزارها مرمت و بهسازی می‌شود،۳ گلزار شهدای شهر چغادک نیز با اعتبار ۳ میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

غلامپور تصریح کرد: تا کنون ۱۱ شهید سلامت استان بوشهر احراز شهادت و به ثبت رسیده‌اند.و چهار شهید مدافع سلامت نیز در کمیسیون استانی تایید شده و در مرحل احراز شهادت در کمیسیون مرکزی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر متذکر شد: ۲ هزار و ۸۵۳ نفر از ایثارگران بوشهری که فرم ج انها قرمز نیست متقاضی دربافت زمین شده اند که ۸۵۰ نفر انها ساکن مرکز استان هستند از این تعداد تا کنون با ۱۰۵ نفر از آنها قرارداد بسته شده و ۱۵۰ متقاضی دیگر نیز در کمیسیون مسکن و شهرسازی تاییدیه لازم را گرفته‌اند، تا قرارداد آنها به امضا برسد. زمین‌های مذکور در برخی موارد به صورت رایگان و برخی دیگر با قیمت سال ۶۷ یعنی هر متر ۱۲ هزار تومان به ایثارگران واگذار می‌شود.