بازار بندرگناوه روزهای پرالتهابی را می‌گذراند. دلار از مرز ۲۴ هزارتومان گذشته و درهم ۶۶۰۰ تومان را پشت سر نهاده و همچنان در حال افزایش هستند. از طرفی تعطیلی ۶ ماهه گمرک به دلیل کرونا و عدم اجازه ورود لنج‌ها به دبی و عقب ماندن بازاریان از داد و ستد عملاً سرمایه و اندوخته‌اشان را […]

بازار بندرگناوه روزهای پرالتهابی را می‌گذراند. دلار از مرز ۲۴ هزارتومان گذشته و درهم ۶۶۰۰ تومان را پشت سر نهاده و همچنان در حال افزایش هستند.

از طرفی تعطیلی ۶ ماهه گمرک به دلیل کرونا و عدم اجازه ورود لنج‌ها به دبی و عقب ماندن بازاریان از داد و ستد عملاً سرمایه و اندوخته‌اشان را به نصف کاهش داده است.
حالا با شروع به کار گمرک ایران، ترافیک بار در دبی، کندی ورود لنج‌ها، طلب هزینه‌های سرسام‌آور توسط اجنت‌ها یا کارگزاری‌های حمل و نقل در گمرک دبی، باعث بالا رفتن قیمت چندبرابری کرایه حمل بار از دبی به بنادر ایران شده است.
این در حالی‌ست محدویت ورود کالا‌ها و طلب کرایه ده‌برابری لنج‌ها نارضایتی و بگو مگوهای شدیدی را بوجود آورده است.
در مقابل لنجداران از هزینه‌های ۵۰۰ میلیون تومانی یک سفر دریایی می‌گویند و اینکه ۶ ماه از سال را در بیکاری و رکود گذرانده‌اند و گفته شده حق بیش از یک سفر را تا اطلاع ثانوی ندارند.
همچنین این روزها در کنار نوسانات شدید قیمت ارز و بی‌ثباتی در بازار و بحث و جدل‌های بازاریان و لنجداران، مقامات مسیول در گناوه با تمام توان سعی در حفظ آرامش و رفع موانع و نگرانی در فضای کسب و کارها دارند./ گناوه انلاین