✅اینروزها تب وتاب فوتبال باشگاهی آسیا فضای این ورزش را در بر گرفته است . فوتبالی که بشدت بیمار است و‌حال و روز خوشی ندارد .تنها دل خوشی طرفداران این رشته ی ورزشی به بردهای نمایندگان ایران در قطر گره خورده است .ولی افسوس که این بیمار روی تخت بیمارستان نای حرکت و تکانی ندارد.دو […]

✅اینروزها تب وتاب فوتبال باشگاهی آسیا فضای این ورزش را در بر گرفته است .
فوتبالی که بشدت بیمار است و‌حال و روز خوشی ندارد .تنها دل خوشی طرفداران این رشته ی ورزشی به بردهای نمایندگان ایران در قطر گره خورده است .ولی افسوس که این بیمار روی تخت بیمارستان نای حرکت و تکانی ندارد.دو تیم ما چهارمیشان قطعی است .یکی از آنها هم با توجه به شواهد و قراین آخر می شود و ان یکی هم بعید نیست آخر شود..
✅سیاست گذاری دولتمردان ما تمام وجوه وابعاد زندگیمان را در نوردیده است و حتی تنها عامل دل خوشیمان یعنی فوتبال را هم از ما گرفته است .
و‌اما چرا به این ورطه ی سقوط گرفتار آمده ایم نگارنده عاملی اصلی را سیاست می داند،حال چه سیاست اقتصادی ،چه نظامی و یا سیاست داخلی وخارجی….
تنها به سه نکته و ان هم تلگرافی اشاراتی می گردد.
✅تیم های دول عربی ۲۰تا ۳۰ برابر تیمهای ما هزینه می کنند و طبعا “هرچه کنی کشت ،همان بدروی ”
و اما ما با دلار ۲۶هزار تومانی چگونه می توانیم بازیکنان خودمان ،(و‌نه جذب بازیکنان خارجی) چون ترابی و علیپور را حفظ نماییم که امروز تیمی چون پرسپولیس علیرغم یک بازی خوب از نبود یک فوروارد ششدانگ رنج ببرد و‌می بازد …و همینطور تیمهای دیگرمان از بازیکنان با کیفیت تهی شده اند و دیگر یک فوروارد با کیفیت در داخل وجود ندارد و همگی حتی درجه دو ها رفته اند…قطعا اگر دولار ۸۰۰تومان بود خیلی از لژیونرها در ایران می ماندند.این بی ارزشی ریال است که انها را بهادار کرده است .
✅استقلال و‌پرسپولیس با میلیاردها بدهی به مربیان و بازیکنان خارجی خود با بالا رفتن دلار، قادر به پرداخت دیون خود نیستند و در آینده قطعا برای انها مشکلاتی بوجود خواهد آمد .و اگر همین رویه ادامه دار باشد در سالهای آینده نمایدگان عراق ،بحرین و کویت جای ما را خواهند گرفت .
✅حضور مدیران سیاسی در راس فوتبال دیگر عارضه ایست که این ورزش به ان مبتلا شده است ..مدیرانی چون دادکان و دیگر ورزشیان را خانه نشین کرده اند و یا اسطوره ی فوتبال ایران ،علی دایی دوسال است پشت خط این ورزش مانده است تا سیاسیون اینجا ترکتازی کنند .

به خردان مفرمای کار درشت /که سندان نشاید شکستن به مشت
نخواهی که ضایع شودروزگار /به نا کاردیده مفرمای کار
سعدی
✅بعنوان یک علاقه مند به فوتبال دلم برای چهار نماینده ی مملکتم می سوزد که داریم زنگ تفریح تیمهای عربی می شویم و غرور و غیرت ایرانی شدیدا لطمه می خورد..
از دولتمردان و سیاست گذاران کشور می خواهیم تا دیر نشده آب رفته را به جوی برگردانید و تزریق کننده ی شادی و‌نشاط به جامعه باشید که دارد از ان رخت بر می بندد.
آنچه دی کاشته‌ای، می‌کنی امروز درو/ طمع خوشه گندم مکن از دانه جو
(ظهیر فاریابی)

  • منبع خبر : نصیر بوشهر