نشست ویژه بررسی و رصد عملکرد سه ماهه شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) برگزار شد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در این جلسه با بررسی عملکرد ۳ ماه نخست ۱۴۰۳ شرکت‌های تابعه هلدینگ، تذکرات و دستورات لازم برای تحقق جهش […]

نشست ویژه بررسی و رصد عملکرد سه ماهه شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در این جلسه با بررسی عملکرد ۳ ماه نخست ۱۴۰۳ شرکت‌های تابعه هلدینگ، تذکرات و دستورات لازم برای تحقق جهش تولید، افزایش صادرات درآمد عملیاتی و صادرات،سود خالص و رفع مشکلات و تکالیف مربوط به  مجامع و امثالهم در شرکت‌های تابعه را صادر کرد.

افقهی با اشاره به گزارش‌های حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، از مدیران عامل شرکت های تابعه تاپیکو خواست تا در راستای این گزارش،  و با طراحی ساز و کار لازم به سمت افزایش سودآوری و  تحقق اهداف  بودجه‌ای حرکت کنند.

جهش تولید،افزایش سود عملیاتی و درآمد خالص و اجرای پروژه‌های های توسعه‌ای براساس برنامه زمان‌بندی‌شده از دیگر مطالبات افقهی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه در این جلسه بود.

وی تاکید کرد: مدیران عامل و هیات مدیره‌های شرکت‌های تابعه باید توجه داشته باشند، با اتخاذ تدابیر لازم، به سود عملیاتی و درآمد خالص مورد نظر دست یابند.

این سخنان مدیرعامل تاپیکو در حالیست که آقای عباس کریمی مدیر عامل جدید  پتروشیمی خارک(زیرمجموعه تاپیکو) که از دی ماه ۱۴۰۲ سکان این پتروشیمی را در دست گرفته در شش ماه اخیر نتوانسته از خود عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و فروش این پتروشیمی با افت زیادی همراه بوده است.

صورت های مالی این پتروشیمی حاکی از کاهش ۲۰درصدی سود خالص و افزایش ۶۹ درصدی بدهی های این پتروشیمی می باشد.

افزایش درآمد عملیاتی این پتروشیمی هم به مدد نرخ تسعیر ارز بوده و ۲۶ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۲۰ درصدی سود خالص پتروشیمی خارک/افزایش ۶۹درصدی بدهی ها

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین