وعده استاندار بوشهر در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به استان ؛ تکمیل جاده بوشهر – دیر در اوایل سال  آینده جاده بوشهر – دیر از محل مصوبات سفر رییس جمهور در اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. محمد محمدی زاده استاندار بوشهر  همچنین به خروجی دوم بوشهر با مدت پیمان […]

وعده استاندار بوشهر در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به استان ؛

تکمیل جاده بوشهر – دیر در اوایل سال  آینده

جاده بوشهر – دیر از محل مصوبات سفر رییس جمهور در اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
محمد محمدی زاده استاندار بوشهر  همچنین به خروجی دوم بوشهر با مدت پیمان بیش از دو سال اشاره کرد، این خروجی از کانال پودر – شیف- گناوه – دشتستان خواهد بود

استاندار بوشهر اظهار داشت: در گذشته بوشهر ششمین مقصد سفر استانی رئیس جمهور بود که می باید در سفر دوم نیز چنین باشد اما به دلیل برخورد به تابستان و تحقق مصوبات سفر اول و اینکه در این مورد جزو استان های برتر کشور هستیم، استان بوشهر مقصد سوم سفرهای استانی رئیس جمهور قرار گرفت.

محمدی زاده افزود: طبق برنامه ریزی روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته رئیس جمهور در استان بوشهر حضور خواهند داشت، و کار خود را از مرکز شروع و به پایان می رسانند. در این دو روز ۳ دیدار عمومی۳ افتتاح پروژه و ۳ جلسه کاری، و جشن ازدواج آسان خواهیم داشت.تلاش ما بر این است که سفر خوب و پرباری باشد.

محمدی زاده در خصوص دیدارهای عمومی رئیس جمهور با مردم استان بوشهر گفت: اولین دیدار عمومی عصر پنجشنبه از ساعت ۱۵.۳۰ تا ۱۷ با حضور مردم از بوشهر و شهرستان های، دشتستان، گناوه، دیلم و دلوار در میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر برگزار می‌شود.
دومین دیدارعمومی رئیس جمهور ساعت ۱۱ روز جمعه در استادیوم ورزشی شهر خورموج شهرستان دشتی است که با توجه به بیشترین آراء آیت الله رئیسی در انتخابات سیزدهم از شهرستان دشتی بود و این شهرستان منطقه‌ای فرهنگی، دینی و مذهبی به شمار می‌رود و مردم احترام خاصی به سادات دارند، و از محروم‌ترین شهرستان‌های استان به شمار می رود، لازم شد که به عنوان دومین مقصد دیدار عمومی رئیس دولت سیزدهم انتخاب شود

وی همچنین به دیدار عمومی رئیس جمهور به شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: سومین دیدار عمومی رئیس جمهور در شهرستان دشتستان که بزرگترین شهرستان استان بوشهر و بیشترین ایثارگران دوران دفاع مقدس را دارد تعیین شده است اما نوع مراسم و مکان دیدار که در قالب شرکت در نماز جمعه یا بازدید از سد دالکی باشد یا غیر در دست بررسی است که بزودی اعلام می‌شود.

استاندار بوشهر در خصوص افتتاح پروژه ها در سفر استانی ریاست جمهوری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، افتتاح ۱۲ پروژه وزارت نیرو از مرکز استان آغاز می‌شود.از مجموع پروژه‌های افتتاحی، ۱۲ پروژه که بخشی از آنها از قبل شروع شده بود و اکنون به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در همین دولت اجرا و به افتتاح می رسد، با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به وزارت نیرو است که صبح روز جمعه با افتتاح آب شیرین کن مپنا آغاز می‌شود. ارزش ریالی این پروژه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: بیشتر پروژه‌های وزارت نیرو در حوزه آب است زیرا موضوع آب در استان بوشهر که بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز خود را از خارج استان تامین می‌کند مساله مهمی به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر از افتتاح فاز ۱۴ شرکت پارس جنوبی
با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان نام برد.
ایشان اشاره ای نیز به پروژه شهر خورموج وابسته به وزارت راه کرد و بیان داشت: با حضور رئیس جمهور افتتاح ۲۱۰۰ واحد مسکونی که شامل هزار و ۷۰۰ واحد روستایی و۸۲ واحد شهری در خورموج خواهیم داشت.

محمدی زاده از بهره‌برداری ۴۰ مطب، و بیمارستان عالی شهر و کاکی در سفر رییس جمهور نام برد.

وی متذکر شد: در حوزه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت نیز برنامه‌های افتتاح پروژه در استان پیش بینی شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۰۰ زوج جوان و تامین جهیزیه برای هر زوج معادل ۷۰ میلیون تومان به میزبانی سپاه امام صادق (ع) پنجشنبه شب در حسینیه ثارالله از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

استاندار بوشهر از برگزاری نشست با فعالان اقتصادی و انعقاد چندین تفاهم نامه های مهم بعد از ظهر روز پنج شنبه عنوان کرد و گفت: نشستی با فعالان اقتصادی در تهران با هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید بخش های خصولتی و دولتی برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد. شرکت هایی که می بایست تفاهم‌نامه های سرمایه ‌گذاری در استان امضا کنند مشخص شد، که در این سفر با حضور رئیس جمهور به امضا می‌رسد.

محمدی زاده گفت: نگاه ما باید به سمتی باشد که بخش خصوصی وارد اقتصاد شود و منابع این بخش در حوزه تولید و اشتغال به کار گرفته شود.

استاندار بوشهر برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و تصویب تمام مصوبه‌های اقتصادی، عمرانی و منابعی که بانک‌ها باید سرمایه گذاری کنند را از جمله دیگر نشست‌های مهم رئیس جمهور در استان عنوان کرد و افزود: شورای برنامه ریزی دستگاه قانونی است که در خصوص توسعه استان تصمیم گیری می‌کند و تصمیم‌های آن قانونی است.

وی دیدار با  فعالان اجتماعی، فرهنگی و اعضای ستادهای انتخاباتی را از دیگر جلسه‌های کاری رئیس جمهور در استان بوشهر معرفی کرد و گفت: این نشست با حضور ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر برگزار و ۱۰ نفر نیز به نمایندگی از دیگر حاضران در جلسه مطالبه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان خواهند کرد.

در پایان نشست استاندار بوشهر از عضویت استان بوشهر در شورای توسعه و امنیت پایدار مرزهای شرقی و غربی رونمایی کرد