نصیربوشهر – مجید غاله: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو: روسریهای بلند برخود بیفکنند، این (عمل) مناسب تر است تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند امرزنده مهربان است. قرآن کریم موضوع و بحث حجاب و التهابی که شاید از این بابت در جامعه […]

نصیربوشهر – مجید غاله:

ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو: روسریهای بلند برخود بیفکنند، این (عمل) مناسب تر است تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند امرزنده مهربان است. قرآن کریم
موضوع و بحث حجاب و التهابی که شاید از این بابت در جامعه ایجاد شود با وجودی که باخواسته و مطالبات حداکثری مردمی همراه گردیده است، شاید چالشی باشد که مبتلا به دولت و نظام شود، لیکن در همین راستا پرسشی وجود دارد که آیا جامعه امروز ما، به چنین جراحی حیاتی و مهم نیاز دارد و آیا لازم است که این ضرورت و واجبِ دین و شرع به صورت کامل به مرحله اجراء درآید و یا همچنان باید کج دار و مریز با آن رفتار شود و آیا این ناهنجاری و نوع پوشش فعلی ساختارشکنانه عده ای ازبانوان به جامعه و به افراد ممیز و بزرگتر آسیبی وارد نموده که نیاز به اصلاح داشته باشد یا خیر؟
لازم است به داشته های خود بیشتر دقت کرده و ملزم به مراعات انها باشیم زیرا جامعه امروز ما صاحب میراث گرانبهای بزرگی به نام قرآن است که توسط آخرین پیامبر الهی به ارث و ودیعه گذارده شده ، کتابی مدرن و به روز که قانون و راه و روش زندگی،نیازهای بشری، رستگاری،اجتماع سالم، ویژگیها ومصداق های سازنده ومتعدد ان به بهترین وجه ممکن بیان شده که با تبعیت از دستوراتش، قطع به یقین ناهنجاریها حادث نخواهد شد ، علی ایحال باید بدانیم و بنگریم که از این ثروت گرانبهاء و ثقل اکبر الهی، چگونه و تا چه میزانی استفاده و بهره برداری نموده ایم، مضاف بر این که علل عقب ماندگی خود را در حوزه های قرآنی ، حجاب و عفاف و یا در عدم انجام تکالیف الهی و کاستیهای مربوطه را بایستی به درستی شناخته و با آسیب شناسی مناسب ، راه برون رفت را انتخاب و درجامعه ساری و جاری نمائیم ، همچنین ما علاوه بر داشتن کتاب قران، میراث ارزشمند دیگری به نام ثقل اصغر خداوندی که همانا اهل بیت علیهم السلام هستند در اختیار داریم که حماسه عاشورا ، نشات گرفته از قیام معصوم ع است که خود الگوئی عملی برای جامعه به ویژه بانوان است که با پیروی از حرکت زنان عاشورائی ( کاروان اسرای زن کربلائی ) با ان همه تلاطم سفر از مدینه به مکه به کربلا و شام و تا برگشت به مدینه النبی و در گرمای طاقت فرسای ان زمان با وجود اسارت و تلاطم سفر بازهم حافظ کامل حجاب خود به ویژه در دروازه شام و در خرابه شام بوده که چگونه و با شجاعت تمام از حجاب خود با مشقت فراوان محفاظت نموده که اوج آن را در فریادهائی است که بر سرمردان نامرد شامی بر می اوردند دیده شده بود.
حضور زنان عاشورائی به رهبری حضرت زینب (س ) در قیام کربلا همراه با ثبات قدمشان در ان حماسه می تواند برگ برنده خوبی و نمونه کوچکی از الگوی عملی زن مسلمان باشد که جامعه زنان ما به شدت به آن نیازمند است که با نوان نباید خود را از آن محروم نمایند، البته می توان علت عدم بهره مندی عده ای از فرهنگ عاشورا را، در نداشتن طرح جامعی دانست که متولیان و مسئولان مربوطه و خطباء محرم و صفر در مورد حجاب وعفاف داشته و ورود به این حوزه را در سطح کشور نداشته و یا به ندرت داشته اند که اصلا قابل قبول نیست.
…..اما بعد:
درارتباط باحوزه عفاف وحجاب، قران کریم دستوری هفت موردی به بانوان ابلاغ نموده که معنای آن پوششی است که مانع از دیده شدن باشد ،کلمات جِلباب ، جلابیب و ….به معنای پوششِ گشادی است که تمام بدن و سر و سینه را بپوشاند، حجاب همان عفاف زن ،در راستای ایمن بخشی حریم خانواده و اجتماع است که با عدم عمل به نص صریح قرآن و سهل انگاریهای موجود، جامعه بسیار متضرر شده که قطعاََ در راستای اهداف دشمنان بوده که آن هم باحمایتهای عوامل داخلی و با پشتوانه خارج نشینان و دشمنان و معاندان داخلی بد حجابی چنینی رواج یافته و این سبک و سیاق چندین سال است که با ولنگاری، درجامعه دیده می شود، که حرکتی است منفی و همانا کوبیدن طبل مخالفت با دستورات الهی است.
…….. ادامه دارد

  • منبع خبر : نصیر بوشهر