رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی می‌گوید: رقم محاسبات معیشتی کارگران حدود ۱۷ میلیون و ۴۴۷هزار و ۱۶۰تومان بوده است اما اعضای کمیته دستمزد رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ۱۲میلیون و ۴۷۹هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که این رقم محاسبات دولت و کارفرمایان است. 🔹سال گذشته بعد از افزایش قیمت‌ها دولت به منظور […]

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی می‌گوید: رقم محاسبات معیشتی کارگران حدود ۱۷ میلیون و ۴۴۷هزار و ۱۶۰تومان بوده است اما اعضای کمیته دستمزد رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ۱۲میلیون و ۴۷۹هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که این رقم محاسبات دولت و کارفرمایان است.

🔹سال گذشته بعد از افزایش قیمت‌ها دولت به منظور جبران مشکلات معیشتی کارمندان رقمی را در نیمه دوم سال به حقوق آنها افزود. با توجه به اینکه پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی این است که سال آینده تورم افزایش چشمگیر خواهد داشت، درخواست جامعه کارگری این است که دولت حداقل هر ۶ماه با استفاده از قاعده فورس ماژور دستمزد کارگران را ترمیم کند.

🔹ظرفیت قانونی برای این وجود دارد که دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ترمیم شود. چرا که دستمزد کارگران در حال حاضر با تورم امسال در حال چانه زنی است و بدون شک در سال ۱۴۰۲ مشکلات معیشتی و کاهش قدرت خرید کارگران بیشتر هم خواهد شد.

  • منبع خبر : عصر فوری