رئیس‌جمهور گفت: دولت به‌مانند حوزه معیشت، در پیشگیری و درمان هم وظیفه دارد و امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک خوبی در عرصه سلامت انجام داده است. بسیاری از کار‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، ماحصل تلاش دولت و سایر نهاد‌های انقلاب اسلامی است. به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در […]

رئیس‌جمهور گفت: دولت به‌مانند حوزه معیشت، در پیشگیری و درمان هم وظیفه دارد و امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک خوبی در عرصه سلامت انجام داده است. بسیاری از کار‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، ماحصل تلاش دولت و سایر نهاد‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: تا امروز در حوزه سلامت در عرصه‌های مختلف گام‌های بزرگی برداشته شده و این اقدامات قابل تقدیر است.

وی افزود: ما باید دغدغه‌ی بیماران و خانواده‌ی آنان را کاهش داده و هم‌چنین مداوا را سریع‌تر و ارزان‌تر و تسهیل کنیم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت به‌مانند حوزه معیشت، در پیشگیری و درمان هم وظیفه دارد و امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک خوبی در عرصه سلامت انجام داده است. بسیاری از کار‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، ماحصل تلاش دولت و سایر نهاد‌های انقلاب اسلامی است؛ ما نهاد‌ها را از هم جدا نمی‌بینیم و مجموعه‌ی کار‌هایی که انجام می‌گیرد همه در سبد نظام اسلامی انجام می‌گیرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز مردم، نهاد‌های انقلاب اسلامی، دولت و سایر قوا در کشور تلاش می‌کنند، خاطر نشان کرد: صندوق کمک به بیماران و بیماری‌های خاص تأسیس شد و کار‌های خوبی انجام داد، ولی کافی نبود. افتتاح امروز یک کار اساسی است و می‌تواند اطمینان‌بخش و امیدآفرین باشد. این مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان به‌عنوان یک مرکز امیدبخش است که به مردم نوید می‌دهد دغدغه‌ای نسبت به ابتلا و درمان سرطان نداشته باشند و اگر این مرکز بتواند در استان‌ها شعباتی فراهم کند، برای خدمت به مردم مفیدتر خواهد بود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره خدمت به بیماران فرموده‌اند “مریض نباید غیر از دغدغه‌ی بیماری، دغدغه‌ی دیگری داشته باشد” و این سخن حکیمانه‌ای است. باید درمان برای بیماران تسهیل شود و این مرکز می‌تواند به‌عنوان مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان می‌تواند کار بزرگی را رقم بزند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار خدمت مستقیم به محرومین، کار‌های بنیادین است تا بتواند محرومیت را کاهش دهد؛ اموراتی از قبیل ایجاد اشتغال، ساخت کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور، فعال کردن صنعت، معدن و کشاورزی. این امور در راستای شعار سال است و کار‌های بنیادین برای رفع فقر در کشور باید توسعه یابد.

رئیسی گفت: ما در کشور ذخایر، نیروانسانی و ظرفیت‌های گوناگون زیادی داریم و فقر، فساد و زد و بند زیبنده‌ی کشور و ملت نیست؛ امکان فراهم شدن زندگی آرام و با رفاه در کشور وجود دارد و این یک شعار نیست و اتفاقاً دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند عدالت در حوزه‌های اقتصادی، سلامت، آموزشی و … هستیم، عنوان کرد: مردم باید احساس کنند بدون داشتن آشنا و پارتی می‌تواند از امکانات استفاده کند و به‌عنوان مثال می‌تواند بدون داشتن پول گزاف، از امکانات سلامت استفاده کند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ستاد اجرایی کمک خوبی به دولت می‌کند و بخش‌هایی از کار‌های با همکاری این ستاد و نهاد‌های انقلاب اسلامی است. بنده در دیدار با مقام معظم رهبری گفتم از نهاد‌های انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم و همه در کشور احساس مسئولیت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

  • منبع خبر : فرارو