نصیر بوشهر – بهرام نکیسا – تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور زمان زیادی باقی نمانده است . در راستای نهادینه شدن انتخابات در کشور مجاهدت، تلاش ، زحمات و هزینه های فراوانی صورت گرفته تا صندوق های رای محلی برای بیان منطقی […]

نصیر بوشهر – بهرام نکیسا – تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور زمان زیادی باقی نمانده است .
در راستای نهادینه شدن انتخابات در کشور مجاهدت، تلاش ، زحمات و هزینه های فراوانی صورت گرفته تا صندوق های رای محلی برای بیان منطقی مطالبات مردم و انتخاب ایده های نو برای اداره کشور باشد .
انتخابات بهار عرضه اندیشه و دیدگاه ها ومعرفی توانمندیها و برنامه های افراد و بعضا جریانات و احزاب سیاسی کشور برای اداره مطلوب کشور است . اندیشه هائی که بر مبنای جمهوری اسلامی ، مردم سالاری دینی و اسلام سیاسی بنا گردیده باشند .
آنچه که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم است به آن توجه داشت و بیش از همه جوانان عزیز به آن عنایت داشته باشند ، این است که عرصه جهانی عرصه رقابت ملتها و کشور های توانمند است و نباید نسبت به این مهم غافل بود . باید به منافع ملی و بر طرف نمودن مشکلات کشور بدون تعصب بر آنچه که تاکنون در خصوص گرایش سیاسی کاندیداها بویژه کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید داشته ایم و بخرج داده می شد توجه داشته باشیم . زیرا مشکلات بوجود آمده داخلی بویژه وضعیت نامناسب معیشت بیش از هفتاد درصد مردم و اشتغال جوانان کشور که ناشی از تحریم های ظالمانه می باشد دیگر محلی برای اصرار بر مباحث گذشته بر جای نگذاشته است .
برای اینکه کشوری مقتدر و پیشرفته داشته باشیم لازم و شایسته است که مردم سربلند ، صبور و مقاوم ایران در تمامی عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مدیریت کشور بویژه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضوری هوشمندانه ،آگاهانه و با شکوه داشته باشند . هر چند که چه بسا ایده آل برخی از شهروندان و هموطنان عزیز و محترم در بین نامزدها ریاست جمهوری وجود نداشته باشد ، که البته تا کنون چنین نبوده است و انشاالله در انتخابات آینده نیز نخواهد بود .
البته آنچه که قابل ذکر است و می بایست خاطر شریف برخی از دوستان را به آن یاد آور نمود اینکه پس از انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری دیگر صف بندهای سیاسی رنگ خود را ازدست داده اند و مسئول این اتفاق هم آنانی بودند که چنین تصمیمی گرفتند .
انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری نتیجه و محصول همفکری و همراهی راست سنتی و برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان بوده است و هرگز نمی توان وی را منتخب یک طیف سیاسی کشور قلمداد نمود نه اصلاح طلب و نه اصولگرا ، گرچه اکثریت کارگزاران ایشان را از نیروهای طیف سیاسی راست سنتی و اصولگرایان کشور را تشکیل می دهند اما به هرحال ایشان خروجی هردو جریان سیاسی کشور بوده و می باشند .
آری مدت ها است که با انتخاب آقای روحانی سوت پایان بازی اصلاح طلب و اصولگرا در کشور بصدا در آمد است!
آنچه که باید در این شرایط کشور بر آن تاکید داشت و مهم می باشد انتخاب فردی به ریاست جمهوری است که توانائی حل مشکلات مردم و کشور را به استفاده از تمام ظرفیت ها و سرمایه های مادی ، معنوی و انسانی کشور را داشته باشد . مشکلاتی نظیر مباحث بیکاری ، وضعیت ناگوار معیشت مردم ، موضوعات دیپلماتیک گره خورده و از همه مهمتر بهم ریختگی فرهنگی بوجود آمده در داخل کشور ، نه اینکه وی حتماً اصلاح طلب یا اصولگرا باشد .
رئیس جمهور آینده ضمن اینکه باید توانمند ، مدیر و مدبر باشد ، می بایست به تعبیر ارزشمند رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای “فساد ستیز باشد “.
فساد برای آینده ایران و جمهوری اسلامی بسیار خطرناک است . چه بسا اندک بی اعتمادی بوجود آمده امروز در بین مردم نتیجه بی توجهی به همین مسئله مهم در کشور می باشد .
رئیس جمهور آینده علاوه بر اینکه خود و اطرافیانش نباید آلوده به مسائل ، مباحث ، حرف و حدیث های مالی ، مادی و رانتی باشند ، باید روحیه و جرات فساد ستیزی نیز داشته باشد . اژدهای فساد برای بدنه جامعه و اعتماد مردم نسبت به نظام بسیار خطرناک است و چه بسا موجب آسیب جدی به کشور گردد .
انتخابات آینده ریاست جمهوری با توجه به تجربیات شیرین و تلخ چهار دهه اخیر ، تحولات منطقه ای و جهانی و مسائل مهم داخلی از جمله موضوع معیشت و ترمیم آسیب های وارد بر اعتماد و ساختار زندگی مردم کشور ، انتخاباتی بسیار حساس و استثنائی می باشد و لذا هرگز جای بی تفاوتی نشان دادن نسبت به این مهم از سوی دلسوزان جمهوری اسلامی ، افراد موثر جامعه و فعالین اجتماعی وطن پرست وجود ندارد .
آنچه که باید در این شرایط به آن توجه داشته باشیم و قدر آن را بخوبی بدانیم توجه به نقش مهم و سهم بالای ایران و مردم آن در امنیت و رونق اقتصادی منطقه و جهان است . ایران کانون انرژی ، اقتصاد و اندیشه است .
قطار توسعه و پیشرفت ایران در منطقه و جهان با هوشمندی اولیاء نظام ، ایثار و صبوری بی نظیر و تاریخی مردم ایران در برابر مشکلات وکمبودها در دنیا به راه افتاده است و نباید با بی تفاوتی به آینده کشور اجازه داد این قطار متوقف گردد . یاس و ناامیدی و دلسرد نمودن مردم کشور نسبت به انتخابات پیش رو مطلوب و محصول رقبای جهانی مردم و کشور ایران است .
دولت توسط هر جریان ، مجموعه ، جبهه ، مرکز ، حزب، گروهی بخواهد درکشور تشکیل گردد ، نیازمند افرادی است که دارای اخلاق ، انصاف ، اراده ، صداقت ، عزم خدمت نه کسب ثروت ، فساد ستیز ، روحیه تلاش ، امید به آینده و پاک دست باشند . زیرا هرگز با دستمال کثیف نمی توان شیشه ای را تمیز نمود.
برای موفقیت ایران در عرصه های بین المللی و داخلی و بهبود امور جاری مردم می بایست دست های یکدیگر را گرفت و میهن اسلامی خویش را آباد نمود . ایران کشتی است که تعلق به همه ایرانیان دارد و باید آن را از امواج وطوفان ها روزگار با هوشیاری ، صلابت و عقلانیت عبور داد . انشاالله.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر