▫️آن‌طور که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند، در شب بازی این تیم با آمریکا، حواله واردات به دست بازیکنان رسیده است. ▪️حتی ثبت سنگین‌ترین شکست تیم ملی در تاریخ جام‌های جهانی مقابل انگلیس و حذف از بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی در همان مرحله گروهی، تأثیری در بازپس‌گیری این رانت نداشت. ▫️گذشته از این، مسئله اصلی اینجاست […]

▫️آن‌طور که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند، در شب بازی این تیم با آمریکا، حواله واردات به دست بازیکنان رسیده است.

▪️حتی ثبت سنگین‌ترین شکست تیم ملی در تاریخ جام‌های جهانی مقابل انگلیس و حذف از بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی در همان مرحله گروهی، تأثیری در بازپس‌گیری این رانت نداشت.

▫️گذشته از این، مسئله اصلی اینجاست که قرار بود در شرایط تحریم نفتی، خودرو به صنعت اصلی اقتصاد ایران تبدیل شود، اما حالا سیاست‌گذار این صنعت را به محلی برای توزیع رانت تبدیل کرده است.

▪️یک روز برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری، روز دیگر از سهمیه ۲۰ درصدی صاحبان خودروهای فرسوده در لاتاری خودروسازان رونمایی می‌کند و حالا بازیکنانی که به‌تازگی از جام جهانی حذف شده‌اند، با دریافت حواله واردات، زودتر از سایر شهروندان به خودروی خارجی صفر کیلومتر دسترسی پیدا کرده‌اند. حواله‌ای که مشخص نیست در آن مفاد آیین‌نامه وزارت صمت رعایت می‌شود یا خیر؟

  • منبع خبر : تجارت نیوز