خبرگزاری «آنا» وابسته به دانشگاه آزاد از آسیب دیدگی شناور لوله گذار و جرثقیل «اوشنیک» شرکت تاسیسات دریایی در حین عملیات جابه جایی سکوی سی فاز ۱۲ پارس جنوبی با هدف انتقال به محل حفاری چاه های فاز ۱۱ پارس‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این شناور جرثقیل در حین عملیات دچار حادثه شده […]

 

خبرگزاری «آنا» وابسته به دانشگاه آزاد از آسیب دیدگی شناور لوله گذار و جرثقیل «اوشنیک» شرکت تاسیسات دریایی در حین عملیات جابه جایی سکوی سی فاز ۱۲ پارس جنوبی با هدف انتقال به محل حفاری چاه های فاز ۱۱ پارس‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این شناور جرثقیل در حین عملیات دچار حادثه شده و برای تعمیرات به «شارجه» امارات منتقل شده است.

 

بنا بر اعلام این خبرگزاری با توجه به زمان‌بر بودن پروزه تعمیرات این شناور فعلا عملیات جابه‌جایی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف شده و بعید به نظر می‌رسد این عملیات تا پایان سال امکان اجرا داشته باشد.

 

علاوه بر این، سایت «مارین ترافیک» (رصد و مکان یابی شناورهای دریایی) هم پهلوگیری این شناور لوله‌گذار در شارجه امارات را تائید کرده است. تاسیسات دریایی شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی نفت هم تاکنون واکنشی به این حادثه نداشته است.