محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در صفحه شخصی تلگرام خود نوشت: یکی از روزنامه‌های منتسب به سپاه که سخنرانی آقای خاتمی را خوب، اما ناکافی دانسته بود. خیلی‌ها تصور کرده‌اند که این دعوت حاکمیت از آقای خاتمی است. نه هیچ اتفاقی نیفتاده. فقط یک مقاله برای اختلاف افکنی است و نظرات همیشگی اصلاح‌خواهانه آقای […]

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در صفحه شخصی تلگرام خود نوشت:

یکی از روزنامه‌های منتسب به سپاه که سخنرانی آقای خاتمی را خوب، اما ناکافی دانسته بود.

خیلی‌ها تصور کرده‌اند که این دعوت حاکمیت از آقای خاتمی است. نه هیچ اتفاقی نیفتاده. فقط یک مقاله برای اختلاف افکنی است و نظرات همیشگی اصلاح‌خواهانه آقای خاتمی مورد قبول حاکمیت قرار نگرفته است.

تردیدی نیست که آقای خاتمی همیشه مطالبه اصلاح امور می‌کرد.

همین مرز همیشگی او از یک سو با براندازی و از سوی دیگر با کسانی است که حاکمیت را تأیید مطلق کرده‌اند و بار‌ها از حکمرانی بد در وضعیت موجود انتقاد‌های صریح کرده‌است.

میدانم خیلی‌ها در این ایام از اصلاح ناامید شده‌اند و از آن گذر کرده‌اند و راهکاری غیر براندازی و تغییر رژیم ارایه نمی‌کنند، اما صادقانه خوب است روشن باشد که خاتمی، فرصت‌طلبانه نمی‌تواند از هویت خودش فاصله بگیرد.

حتی اگر مثل شرایط فعلی معترضین و حاکمیت صدایش را نشنوند.

در اعتراضات اخیر، علیرغم مکاتبه آقای خاتمی با رهبری و ملاقات اصلاح‌طلبان با مسئولان عالی‌رتبه برای جلوگیری از خشونت و اصلاح امور، نشانه‌ای از این‌که خواسته‌ها مورد توجه حاکمیت قرار گرفته باشد نیست که کاش بود.

  • منبع خبر : فرارو