سخاوت اسدی : هیچ کسی نمی‌تواند منکر آلودگی صنعتی در این منطقه شود اما اینکه این آلودگی به دلیل ترکیبات آن منشاء بیماری سرطان باشد و یا اینکه نرخ این بیماری در منطقه ‍پارس بالاتر از میانگین سایر نقاط کشور باشد توسط هیچ دستگاهی چه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست استان بوشهر تایید […]

سخاوت اسدی :

هیچ کسی نمی‌تواند منکر آلودگی صنعتی در این منطقه شود اما اینکه این آلودگی به دلیل ترکیبات آن منشاء بیماری سرطان باشد و یا اینکه نرخ این بیماری در منطقه ‍پارس بالاتر از میانگین سایر نقاط کشور باشد توسط هیچ دستگاهی چه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست استان بوشهر تایید نشده است.

سازمان منطقه ویژه پارس از پژوهش‌ها و تحقیقات در زمینه شناخت و رفع اثرات آلودگی در منطقه حمایت کامل می‌کند و تمام تلاش خود را جهت کاهش فلرینگ در منطقه انجام خواهد داد.

پروژه اولین واحد پالایشی سرمایه‌گذاری در منطقه پارس شمالی در هفته دولت آغاز به کار کرد که نشان‌دهنده عظم راسخ وزارت نفت برای توسعه این منطقه است و بحثی در مورد جا به جایی این منطقه در دستور کار نیست.

جذب نیروهای بومی در سال گذشته قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست

مدعی هستم در زمینه اشتغال نیروهای بومی کاری که صورت گرفته قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست به طوری که در سال ۱۴۰۰ اشتغال نیروهای بومی ۲۲۲۲ نفر بوده است و اکنون در ۵ ماهه نخست سال این رقم ۲۰۴۸ نفر است و امیدواریم با پروژه‌های تعریف شده این رقم به بالای ۵۰۰۰ نفر در پایان سال برسد.

 

رساندن نرخ بیکاری به صفر در هیچ جای جهان امکان ‍پذیر نیست اما طبق آمار میزان نرخ بیکاری در عسلویه بسیارپایین‌تر از میانگین کشوری است.

با تهیه نقشه‌های خط نگار از منطقه میزان دقت تعیین اراضی منطقه افزایش یافته است و محدوده تمامی روستاها و شهرهای منطقه را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده ایم.

مصوبه بیمارستان ۱۰۱ تخت خوابی عسلویه با شرح وظیفه هر نهاد مشخص است و وزارت نفت تعهدات خود در این زمینه را به طور کامل اجرا کرده است  در مورد پروژه آب رسانی شهر جم نیز به همین صورت صنعت نفت تمامی تعهدات خود را انجام داده است و امید است با اقدامات وزارت نیرو این پروژه تا انتهای امسال به بهره برداری برسد

در هفته دولت بیش از ۲۷ طرح عام المنفعه در استان بوشهر توسط وزارت نفت به بهره‌برداری رسید و اعتباری بالغ بر ۱۳۷۷ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت و جا دارد دستگاه‌ها ذی ربط استان بوشهر با اجرای پروژه‌ها مصوب این مبلغ را جذب نمایند.

وظیفه اصلی سازمان منطقه ویژه پارس جذب سرمایه‌گذار و حمایت از سرمایه‌گذاران است زیرا این امر ارتباط مستقیمی با اشتغال پایدار و توسعه منطقه دارد و در سازمان منطقه ویژه پارس با ارائه مشوق‌هایی مانند اختصاص اراضی تملیکی به سرمایه گذارانی که پروژه‌ آنها در مرحله انجام است، اصلاح آیین نامه ها و رفع موانع پروژه های نیمه کاره سعی شده است سرعت فعالیت‌های اقتصادی در منطقه را افزایش دهیم

  • منبع خبر : نصیر بوشهر