مردم شریف و خونگرم گناوه در گستره تاریخ ، نقش آفرینی های درخشانی از خود بر جای گذاشته اند . دلیر مردان و شیرزنان دیار نخل و آفتاب همواره با آئین خردورزی و مهروزی آشنایی دیرینه ای داشته اند و با آن زندگی کرده اند . این مردم پراحساس و گرمجوش در بحران اخیر نیز […]

مردم شریف و خونگرم گناوه در گستره تاریخ ، نقش آفرینی های درخشانی از خود بر جای گذاشته اند . دلیر مردان و شیرزنان دیار نخل و آفتاب همواره با آئین خردورزی و مهروزی آشنایی دیرینه ای داشته اند و با آن زندگی کرده اند .
این مردم پراحساس و گرمجوش در بحران اخیر نیز به خوبی ایفای نقش کردند بطوریکه پس از شنیده شدن نخستین زمزمه های ورود ویروس کرونا همه به تکاپو و جنب و جوش افتادند و هر کدام گوشه ای از کار را بصورت داوطلبانه عهده دار شد تا نگذارند این دشمن خاموش ، سنگرهای شهر را یکی پس از دیگری تصرف کند و شهر به مرحله سقوط برسد ، آری شما بازاریان فرهیخته به بهترین شکل ممکن بلوغ اجتماعی را به تصویر کشیدید و دوشادوش برادران و خواهران خود ایستادید و از شهر و دیار خود حراست نمودید . آری شما بازاریان از فروش شب عید خود چشم پوشیدید تا بهروزی و شادکامی را به کوی مهربانی هدیه کنید .
و امروز بیش از سه ماه است که این مهمان ناخوانده منتظر فرصتی است تا بتواند نقشه پلید خود را به واقعیت تبدیل کند و سنگرهای این شهر را در هم بشکند و داغ سرخی بر سینه زجر کشیده و صبور این مردمان بگذارد.
می دانم شرایط اقتصادی دشواری حاکم است … می دانم اکثر شما با تسهیلات بانکی فعالیت اقتصادی تان پربرجاست و می دانم آنگونه که شایسته شما باشد ، دست یاری به سوی تان دراز نشد ؛ ولی در شرایط فعلی چاره ای جز حفظ سلامتی خود و عزیزانمان نداریم و همه باید دست به دست هم دهیم و نگذاریم آن اتفاق شوم رقم بخورد . اگر توانایی آن را داریم همچنان کرکره مغازه های خود را پائین نگه داریم و یا حداقل بصورت غیرحضوری کالاهای خود را عرضه کنیم تا از آسیب های احتمالی به سهم خودمان جلوگیری کرده باشیم.
من اگر ما نشوم تنهایم !
تو اگر ما نشوی خویشتنی !
از کجا که من و تو
شور یکپارچگی را درشرق
باز برپا نکنیم!؟ «شعر از حمید مصدق»

  • منبع خبر : نصیر بوشهر