فراخوان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی با میزبانی استان بوشهر نشست خبری عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی چهارشنبه‌ ۲۱ دی برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به انتشار فراخوان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان […]

فراخوان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی با میزبانی استان بوشهر

نشست خبری عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی چهارشنبه‌ ۲۱ دی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به انتشار فراخوان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: از سری برنامه‌‍‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا‌(ع) به دبیری حمیدرضا نویدی‌مهر با میزبانی استان بوشهر، جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا‌(ع) است. که در قالب ۱۶ رشته است، استان بوشهر متولی برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی است،. لازم به ذکر است که استان بوشهر در دوره های پیش میزبان جشنواره‌هایی همچون مشاعره رضوی، خاطره‌نویسی و… هم بوده است

وی اشاره کرد از محورهای موضوعی این جشنواره: فرهنگ، معارف و آموزه‌های رضوی، سبک زندگی رضوی، فرهنگ زیارت، جلوه‌های مهربانی و مهرورزی در سیره امام رضا (ع)، آموزه‌های دینی و تربیتی در سنت و سیره امام رضا (ع)، امام رضا (ع) و خانواده و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، امام رضا (ع) عالم آل محمد (ص)، امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی و هتک حرمت و کشتار زائران حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع)،است.

افروغ در خصوص بخش‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در دو بخش کودک (داستان) و نوجوان (داستان و رمان) برگزار می‌شود. متقاضیان تا ۲۰ اسفند فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی: بوشهر، میدان قدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و همچنین به ایمیل جشنواره به نشانی razavifestival.soc@gmail.com ارسال کنند. همچنین برای راهنمایی بیشتر به شماره ۰۷۷۳۳۳۲۰۵۳۶ تماس برقرار نمایند.

افروغ در تشریح جوایز این جشنواره گفت: بخش کودک به رتبه اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون جایزه نقدی اهدا خواهد شد. در بخش نوجوان نیز در دو بخش داستان و رمان به رتبه‌های اول تندیس جشنواره و مبلغ ۱۲۰، رتبه دوم مبلغ ۱۰۰و رتبه سوم مبلغ ۸۰ میلیون ریال،همراه با لوح تقدیر،اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی بیان داشت: به ۵ نفر از نویسندگانی که طرح رمان آن‌ها پذیرفته شود، و تا دوره بعد جشنواره رمان خود را آماده و به دبیرخانه ارسال کرده باشند، مبلغ ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد. به برگزیدگان رمان‌های برتر در سال بعد به ترتیب از نفر اول ۲۰۰، دوم ۱۵۰و سوم مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

افروغ خاطر نشان کرد: آثار دریافتی در فروردین سال آینده مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت، آثار برگزیده در روز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مراسمی با حضور مهمانان ملی و استانی معرفی خواهند شد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین