پنجشنبه ۲۸ فروردین رئیس محترم قوه قضاییه در اخبار نیمروزی اعلام کردند که طبق فرمان ایشان باید سازمان نظام پرستاری همراه با دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی ترتیبی اتخاذ نمایند تا ظرف مدت ۴ ماه دلایل عدم اجرای قوانین مصوبه ای که مطالبات جامعه پرستاری را تامین می کند مشخص و به ایشان گزارش […]

پنجشنبه ۲۸ فروردین رئیس محترم قوه قضاییه در اخبار نیمروزی اعلام کردند که طبق فرمان ایشان باید سازمان نظام پرستاری همراه با دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی ترتیبی اتخاذ نمایند تا ظرف مدت ۴ ماه دلایل عدم اجرای قوانین مصوبه ای که مطالبات جامعه پرستاری را تامین می کند مشخص و به ایشان گزارش کنند تا پرستاران زحمتکش در روزهایی که ویروس کرونا خیل بیماران را روانه بیمارستان ها کرده به حقوق قانونی و مطالباتشان جامعه عمل پوشند. اگر این پیگیری ها به نتایج مطلوب برسد برای پرستاران شاهد اقدام عملی مهمی انشاالله خواهیم بود. حال که کوروناویروس بی رحم باعث شد که شغل پرستاری دیده شود !اکنون در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم هم امیدواریم تعلیم و تربیت فرزندان سرزمینمان ایران نیز حداقل در کنار اولویت‌های نظام قرار گیرد تا ویروس کرونا در لباسی دیگر ، نظام تعلیم و تربیت را به مراقبت‌های ویژه نکشاند. از همین رو توجه رئیس محترم دستگاه قضا را به بازنشستگان آموزش و پرورش و سایر بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری جلب می نماید .
۱- بیش از ۱۲ سال است از مسئولان ذیربط در پایتخت تا مراکز استان ها با شیوه‌های گوناگون چون نامه نگاری، ارسال طومار ، حضور در مجلس شورای اسلامی و صندوق بازنشستگی کشوری، تجمع در کنار بهارستان و در جلسه حضوری با تعدادی از کمیسیون‌های مجلس خواستار رسیدگی به همان مطالباتی شده‌اند که مانند وضعیت پرستاران جایگاه قانونی در قوانین فرادستی دارند اما نه قانونگذار وظیفه نظارت بر مصوبه خود انجام داده ونه قدرت اجرایی میل به اجرای قانون داشته است . احتمالاً رئیس محترم دستگاه قضا از لغو ۱۲ هزار رای قضات محترم دیوان عدالت اداری مطلع نیستند که دیوان عدالت اداری بر اساس مستندات قانونی شکایات رسیده از معلمان سراسر کشور را بررسی و رای مورد نظرشاکیان را صادر نمود اما رای قضات دیوان عدالت در یک چشم به هم زدن بی اثر و لغوشد .
۲ – در قانون مدیریت خدمات کشوری مواد ۱۲۵و ۸۵و ۶۴ سال‌هاست که از دید مقامات خارج شده و به فراموشی سپرده شده اند و ناله و فریاد حق طلبی بازنشستگان به جایی نرسیده است .
۳ – ماده سی ام برنامه ششم توسعه که تاکید بر اجرای عدالت و رفع تبعیض و متناسب سازی پرداخت ها را دارد درست اجرا نمی شود .مقامات اجرایی قدم‌هایی برداشته‌اند اما راضی کننده نبوده است . هر سال فاصله بین حقوق بازنشستگان گذشته به شاغلان و بازنشستگان جدید طوری افزایش می یابد که متناسب سازی پرداخت‌ها را ناممکن می سازد.
۴- در ماه پایانی سال ۹۸ شاهد اصلاح فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان شاغل بودیم که می تواند برای معلمان ایجاد انگیزه کند اقدامی که نشان می دهد مسئولان نیم نگاهی به مقوله تعلیم و تربیت را دارند که البته می بایست این موضوع در اولویت نظام ما باشد اما با کمال تاسف مفاد ماده ۶۴ قانون مدیریت که در ابتدای فصل دهم جا دارد و تاکید بر اجرای نظام هماهنگ پرداخت برای شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر و موظفین دارد اجرا نشده است .
توجه رئیس محترم قوه قضائیه را به این نکته مهم جلب می نماید که اگر از سال ۸۶ و پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری نمایندگان مجلس وقوه قضاییه وظیفه نظارت بر اجرای قانون را انجام می دادند امروز شاهد بسیاری از نارضایتی های بازنشستگان نبودیم قانونی که مجلس تصویب می‌کند و شورای نگهبان هم آن را تایید می نماید لازم‌الاجراست زیرا هم مطابق قانون اساسی است و هم شرع مقدس اجرای آن را لازم شمرده است اکنون که بنا دارید اقدام موثری انجام دهید نگاهتان به همه مطالبه گران باشد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر