نصیر بوشهر – حمید عشایری – شاید ۴٧ سال پیش که استارت تاسیس فرودگاه بندر گناوه توسط خیرین این شهر زده شد کمتر کسی فکر می کرد که روزی سرنوشت این فرودگاه بدان گونه پیش رود که محل دفع فاضلاب انسانی شود . اخیراً خبرهایی در شهر پیچیده شده که برخی از ماشین های حمل […]

نصیر بوشهر – حمید عشایری – شاید ۴٧ سال پیش که استارت تاسیس فرودگاه بندر گناوه توسط خیرین این شهر زده شد کمتر کسی فکر می کرد که روزی سرنوشت این فرودگاه بدان گونه پیش رود که محل دفع فاضلاب انسانی شود .
اخیراً خبرهایی در شهر پیچیده شده که برخی از ماشین های حمل فاضلاب خانگی ، بار خود را در محوطه این فرودگاه تخلیه می کنند .
این موضوع واکنش های منفی فعالان محیط زیست و شهروندان گناوه ای را در پی داشته است .
شبکه بهداشت می گوید موضوع را پی گیری کرده و واقعیت دارد . برای جلوگیری از تکرار این تخلفات نامه نگاری به ارگانهای زیربط خواهد شد .

معاون عمرانی فرماندار هم از پی گیری موضوع از طریق مدیرکل فرودگاه های استان و محیط زیست و دیگر نهاد ها خبر داده است .
موضوع دوم هم خطر تصرف زمین های این فرودگاه توسط سودجویان است که اگر تا کنون شاهد این تخلف نبوده ایم در آینده احتمال آن دور از ذهن نخواهد بود .
براستی چرا باید سرنوشت فرودگاهی که می توانست در توسعه شمال استان نقش اساسی ایفاء کند و محل ترانزیت هزاران مسافر به نقط مختلف ایران و حتی کشور های خارجی باشد ، بعد از گذشت نیم قرن این گونه رقم خورده است ؟

سخن آخر خطاب به متولیان فرودگاه های استان ؛ تا دیر نشده این فرودگاه را از دسترس زمین خواران خارج و از تخلیه مجدد فاضلاب در آن جلوگیری نمایید .
گناوه گنجایش معضلات زیست محیطی جدید را ندارد .

 

  • منبع خبر : نصیر بوشهر