فصل بهار اغاز زاداوری انواع حیوانات در استان بوشهر میباشد . معمولا در مناطقی که دمای هوا بیشتر و هوا زود تر گرم میشود زایمان بعضی گونه های جانوری در اواخر اسفند ماه نیز شروع میشود، همچنین گونه های مختلف پرندگان نیز از فروردین و اردیبهشت شروع به تخم گذاری میکنند. انچه حائز اهمبت […]

 

فصل بهار اغاز زاداوری انواع حیوانات در استان بوشهر میباشد . معمولا در مناطقی که دمای هوا بیشتر و هوا زود تر گرم میشود زایمان بعضی گونه های جانوری در اواخر اسفند ماه نیز شروع میشود، همچنین گونه های مختلف پرندگان نیز از فروردین و اردیبهشت شروع به تخم گذاری میکنند.
انچه حائز اهمبت میباشد ،مراقبت از حیات وحش در این بازه زمانی است که لازم است مورد توجه مسؤلان و دوستداران محیط زیست قرار گیرد.
در این زمینه مراقبت از حیات وحش در مناطق حفاظت شده از اولویت اداره کل محیط زیست استان بوده و یاداوری ابن مهم ضروری ست که منطفه حفاظت شده کوه بیرمی بخاطر وجود پرندگانی مثل کبک و تیهو و…و حانورانی مانند بز و کل و میش و قوچ کوهی و مخصوصا *پلنگ بی نظیر بیرمی* دارای اهمیت خاصی میباشد.
در سالهای گذشته بخاطر حفاظت بهتر از حیات وحش منطقه و همچنین آرامش انواع حیوانات از صعود کوهنوران از منطقه حفاظت شده خاییز ممانعت بعمل میامد اما امسال متاسفانه با شروع فصل زاداوری از ایجاد محدودیتها خبری نیست و شاهد صعودهای متععدو با حجم زیاد و بیشتر از ظرفیت به کوه ییرمی هستیم که حداقل ضرر این صعودها آلودگی صوتی و بهم خوردن آرامش حیوانات و تلف شدن نوزادان خواهد بود.
لذا شایسته است در اسرع وقت مسولان اداره کل محیط زیست استان و شهرستان تنگستان نسبت به ایجاد محدودیت و توقف صعودها مانند روال همه ساله اقدام فرمایند.
علی جهاندار
۱۴۰۲/۱/۳

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین