?جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته. در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه‌سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت‌هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند. ?شاید […]

 

?جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته. در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه‌سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت‌هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند.

?شاید خودرو نتوانیم صادر کنیم اما در صادرات قطعه، خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرومحرکه مشکلی نخواهیم داشت، حتی صادرات قطعات مربوط به کشتی سازی و تجهیزات کشاورزی نیز شامل می شود. به طور کلی بیشتر صادرات مجموعه نیرو محرکه مورد نظر این قانون است.

?به راحتی می‌توان با صادرات قطعه و خودرو تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و در مقابل خودرو وارد کرد.

?عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌های بازار گفت: خودروهای خارجی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش قیمت می خورند. قیمت ها حدود هفت برابر غیرواقعی است. با واردات قیمت خودروهای داخلی متعادل می‌شود و حداقل قیمت‌ها بیشتر از این افزایش نمی‌یابد. قیمت خودرو در بازار به کارخانه نزدیک می‌شود.

 

 

  • منبع خبر : عصر ۱۴۰۰