روزی روزگاری در پهنه این گیتی نام و بَــرَند‌ ایران میدرخشید وتلالو میکرد. نمیخواهم بیشتر وارد شوم که معمرین و متوسطین میدانند چه میگویم. سرمایه فردی و جمعی اقوام یا یک کشور ،منابع رو و زیر زمینی ِ آن نیست، بلکه سرمایه واقعی وقابل اتکاء یک قوم وقبیله وکشور اعتبار وثبات شخصیت و میزان تعهداتش […]

روزی روزگاری در پهنه این گیتی نام و بَــرَند‌ ایران میدرخشید وتلالو میکرد.
نمیخواهم بیشتر وارد شوم که معمرین و متوسطین میدانند چه میگویم.
سرمایه فردی و جمعی اقوام یا یک کشور ،منابع رو و زیر زمینی ِ آن نیست، بلکه سرمایه واقعی وقابل اتکاء یک قوم وقبیله وکشور اعتبار وثبات شخصیت و میزان تعهداتش به گفته ها و وفای به عهد وقرار دادهای ،منعقده بین خود و طرف مقابل است.
بدا بحال فردی یا مجموعه ای یا کارخانه یا کشوری که اعتبار تعهد و قرار داد خود را از دست بدهد.
امریکا به ظاهر کشوری بزرگ ومهم درافکار عمومی مردم جهان است، اما بدلیل عدم عمل به تعهداتش در بعضی از قراردادهای جهانی‌ ،لطمه های زیاد و جبران ناپذیری خورده
و بدا بحال گروه ودسته وحزب وتشکیلات وکشوری که به اعتبار خویش لطمه بزند و خود را از درجه اعتبار بیندازد.
وساقط کند.
در روایتی آورده اند مردی گذرش به مردی که در مسیرش بود افتاد که مقداری خرید کرده بود و به خانه میبرد.
از او پرسید، از کجا آورده ای؟؟گفت به قرض از مغازه فلانی!!! گفت او که قرض نمیداد، گفت تار سبیلم را گرو گذاشتم!!!!
یارو که عوضی فکر کرده بود رفت نزد بقال مورد نظر و از وی مقدار کالا خواست، موقع حساب گفت: من پول ندارم فقط گرو میذارم!!!پرسید چه گروه میگذاری گفت سبیلم، تا این را گفت دست در انبوه سبیل برد، وچندین تار باهم گرفت و کَند که به همراه موها مقداری خون بیرون زد!!!! بقال اساسیه اش جمع کرد و در دکانش بنهاد !!!!
خریدار گفت چرا جمع کردی گفت قرضی نمیدهم؟!
گف چرا به فلانی دادی؟؟
بقال گفت ،پدر جان ، اون بنده ی خدا هنگام کندن تار سبیل ،آینه و شانه ای از جیب بیرون آورد،شانه زد و با دقت هرچه تمام تر در آینه نگریست آنگاه یک تار مو را بادقت جدا کرد وهرچه آرامتر آن را کند وتحویل من داد، تو در کندن تارها، به خودت رحم نکردی من چه توقعی دارم در بازگردانی طلب من، که به من رحم ومروت کنی….
این دلیل خوبی میتواند باشد برای ما و اوضاع کنونی ورزش ما.
دوتیم استقلال وپرسپولیس از تیم های مطرح مسبوق به سابقه و پرطرفدار ایران بوده وهستند وخواهند بود و روز افزون هم به اهمیت و هوادارانشان افزوده میگردد.
این دوتیم بزرگ
وریشه دار مردمی همیشه بار فرهنگی و تعدیل بزهکاری ها را نیز برعهده داشته اند. وموفق هم بیرون آمده اند، وقتی یک بازی فوتبال ،صد هزار جوان پر انرژی را از ساعت شش صبح تا پایان بازی که گاهی ده ساعت طول می انجامد در یک جا(استادیوم) میخکوب میکند ومیلیونها انسان را در خانه ها ،پای گیرنده ها نگه میدارد این یعنی ایجاد بسترمصونیت اجتماعی.
اما آیا مسئولین نظام ودوستداران، امنیت واعتبار کشور این را درک می کنند؟؟؟
باتوجه به یکی دو رخداد اخیر، مُسَـجَّل گردیده که متاسفانه نه.
یک شبه جنایت وخسارت سال هاست به جان اعتبار وحیثیت این کشور افتاده وهیچکس گویا یارای برخورد با این فاجعه ومعضل را یا ندارد و یا نمیخواهد داشته باشد!؟!؟!؟
عده ای فکر میکنند، مُخل امنیت ملی کشور چهارنفر روزنامه نگار ونویسنده دلسوزند که با انتقاد منصفانه ودلسوزانه سعی در ترمیم وبهسازی نابسامانی ها را دارندو دوست دارند جلو کژی ها وانحراف ها گرفته ها شود؟؟؟؟؟
غافل از اینکه عده خائن میتوانند بصورت بظاهر قانونی لطماتی به آبروی یک کشور ومردمش بزنند که دشمن عاجزاست.
هوادران دو و ده آتشه تیم مردمی و پرطرفدار پرسپولیس وخیلی از ورزش دوستان کشور خوب بیاد دارند که بخاطر اوضاع دلال سالارانه حاکم بر ورزش کشور و زد وبندهای موجود در ورزش کثیف کشور به گفته جناب مایلی کهن ، پرسپولیس
داشت به ته ِ جدول سقوط میکردو همان سال هم با کسر شش امتیاز بدلیل شارلاتان بازیهای عوضی های خزیده در مدارج بالای اداره این باشگاه بزرگ ،داشت تا مرز رفتن به دسته سه هم سقوط میکرد، که ناگهان مردی خوشتیپ وخوش مشرب، بامرام وبا اخلاق ومسلط بر تاکتیک وتکنیک ورزشی بنام برانکو ایوانکوویچ رهبری این تیم مردمی رابر عهده گرفت.
این مرد بزرگ وباشخصیت با پنجره های بسته برای خرید بازیکن و بازیکن کم وخسته ، تیم سیزدهم جدولی ودر حال سقوط را آورد نایب قهرمان کرد و در طی سه سال  سه جام پی درپی(هتریک) گرفت او در طول چهار سال حضورش هفت جام برای باشگاه پرسپولیس گرفت ودراین ایام این مردبزرگ کرواسی،شد محبوب قلب ها، قلب های هوادران وخانواده هاشون ،او بصورت یک قدیس درامده بود، بگونه ای که ورد زبان هواداران این شده بود که جا دارد برای قدردانی ازاین مرد بزرگ تنــدیس برانکو را بر سر در باشگاه پرسپولیس نصب کنند.
اما این نگرش و اعتقاد قسمت سفید وشفاف هواداران بود، غافل ازاینکه این باشگاه قسمت سیاه وتاریک ومخوف وهزار چهره ای دیگر هم دارد وآن افرادی هستند که برای بردن آبروی کشور و ورزش آن واعتبار کشور وپر کردن جیب های کثیف شان،در مدیریت اجرایی این باشگاه فرهنگی ورزشی بزرگ خزیده اند تا با اعتبار و آرمان و روح و روان خانواده های چندمیلیونی این تیم بزرگ بازی کنند، دلال ها، پول شویان، قداره بندان ،مفتخورهای بی قید وبند، دزدان اموال و آبروی ایران وباشگاه ،
در عناوینی بنام مدیر عامل،سرپرست ،مدیر خرید و و و و، طوری با این مرد بزرگ برانکوی متخص رفتار کردند و او را برای مطالبه به حقش اینقدر دوانیدند و اینقد فریبش دادند وامروز فردایش کردند که این آدم متین سلیم النفس والعمل را ، علیرغم میل باطنی اش،وادار به واکنش وشکایت بردن به دادگاه های بین المللی کردند.
ریاست محترم جمهور
ریاست محترم قوه قضاییه
وزارت محترم اداره اطلاعات ،ناظرین ،
سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور ، کجایید شما؟؟؟
چرا نگاهی به این مجموعه نمی اندازید چرا لگام مدیریتی سازمان ورزش کشور را رها
کرده اید؟
بخدا نام و آوازه اعتبارایران در میادین بین المللی ،توسط این افراد جانی وجنایتکار که گاهی حتا سابقه ورزشی هم ندارند ودر دوران دانش آموزی هم دستشان به توپ نخورده، خدشه دار و بی آبرو گردیده، ودیگر ایران را به عنوان چوپان دروغگو میشناسند!!!
آن از ماجرای کالدرون آن از ماجرای استراماچونی و ماجرای ده ها بازیکن خارجی طلب کار،
آخر این بلبشوها وخیانت ها، تا کی باید ادامه یابد وهیچکس پاسخگو نباشد؟
مگر مردم ما ،جوانان ما هوادران مظلوم این تیم ها چه چیز زیادی از شماهای مسئولین محترم میخواهند؟؟؟ وقتی میلیونها هواداران با دلهره و سرما وگرما وهزار مشکل دیگر، تیمشان را در فینال باشگاه های آسیا مشاهده میکند وامروز مطلع میشوند که افرادی جنایت کار با بازی به روح وروان هوادران با ندانم کاری باعث خداحافظی ستوان فقرات تیم شجاع خلیل زاده وبشار رسن وقبلا هم محمدنادری وعلیپور و،و،و میشوند
چه باید کنند ،فریادشان را کجابکشند ودادشان را کجا ها بگیرند. من وخانواده ام وآل وفامیلم اگر ازاین مدیران نالایق ودزد مال وابرو وروح وروانی شکایت داشته باشم باید به چه کسی پناه ببرم؟؟؟ فکر کودکان معصومی باشید که عاشق این تیم اند اما در همین طفولیت دارند عقده ای میشوند !!!!
این تیم با کدام بضاعت و بازیکن به مصاف فینال آسیا برود؟؟؟؟

  • منبع خبر : نصیر بوشهر