یکی از اقدامات مهمی که هر سال در حوزه مدیریت کشور رخ می دهد و می توان آنرا بهترین تزهای مدیریتی دانست ، انتخاب مدیر نمونه در سطح  شهرستان ،استان و کشور می باشد . به جرات می توان ادعا نمود که هیچ کشوری نتوانسته دست به چنین کاری بزند. بیچاره ها حق دارند که […]

یکی از اقدامات مهمی که هر سال در حوزه مدیریت کشور رخ می دهد و می توان آنرا بهترین تزهای مدیریتی دانست ، انتخاب مدیر نمونه در سطح  شهرستان ،استان و کشور می باشد . به جرات می توان ادعا نمود که هیچ کشوری نتوانسته دست به چنین کاری بزند. بیچاره ها حق دارند که نتوانند زیرا همه آنها تاکنون در حوزه مدیریتی ریزه خوار تزها ونظریات ما بوده و هستند.سازمان ملل سال ۲۲۲۲ را سال انتخاب مدیر نمونه در سطح بین المللی اعلام نموده است. تاکنون هیئت های گوناگونی از کشور های مختلف جهت آشنایی با چنین تزی به سوی شهرها و حتی روستا های مهین ما سرازیر شده اند . بدین مناسب چند روز پیش به پای گفتگو با یکی از مدیران لایق ،نمونه ،مدیر، مدبر و غیره جهت آشنایی شما خوانندگان محترم  نشسته ایم که ازهمگی دعوت می نماییم  متن این مصاحبه را مطالعه فرمایید.

متن گفتگو
سوال: لطفا خودتان را معرفی نموده و کمی از بیو گرافی تان جهت اطلاع خوانند گان توضیح دهید ؟
جواب:من خودم هستم ، همه مرا می شناسند و نیاز به معرفی ندارم در خانواده ایی مدیر و مدبر متولد شدم و بسیار زحمتکش هستم .هنگاهی که در مدرسه درس می خواندم، معلمان  همان موقع به من می گفتند که در آینده مدیرخواهم شد. درسم خیلی خوب بود فقط هر سال شش تا هشت تجدید می آوردم اما بالاخره تحصیلاتم تمام شد. من حاجی هستم . وقتی از مکه آمدم خیلی برایم پلاکارد نصب کرده بودند اما یکی از حاجی ها در داشتن تعداد پلاکارد اول و من دوم شدم .معتقدم در این زمینه به من ظلم شده است.
سوال :آیا معتقدید که دارای مدیریت کاریزوماتیک هستید؟
جواب :از شما توقع ندارم که این اصطلاحات را بکار ببرید من کاری به کاریز ماتیک ندارم ،اما می دانم مدیرم ،مدیرم و مدیرم .
سوال : چه عواملی باعث شد که شما را به عنوان مدیر نمونه انتخاب کنند؟
جواب : می ترسم اگر حقیقت بگویم بعضی ها فکر کنند از خودم تعریف می کنم من اهل  تعریف نیستم اما می گویم آدم باید احساس خود را بیان کند.شاید این مطلب بدرد آیندگان بخورد، من خیلی زحمتکش هستم .خودتان بروید ببینید اصلا از ۱۱۸ بپرسید.من هر روز جواب سلام تعداد زیادی از شهر وندان می دهم ،زیرا می خواهم حقوق شهر وندی آنها را رعایت نمایم من خودم غذا می خورم، رانندگی می کنم من به خوبی کلمه عمران و آبادی تلفظ می نمایم . من خیلی طرفدار دارم هر جاکه می روم  می گویند : فلانی دوستت داریم . زیاد عکس می گیرم ،خیلی مصاحبه می کنم  بروید سوال کنید من خیلی زحمت می کشم .
سول :چطور تنها شما مورد توجه رسانه ها جهت انجام گفتگو و ارائه بیلان کار قرارمی گیرید وبه دیگران چنین فر صتی داده نمی شود ؟
جواب:چون من خیلی زحمت می کشم ،بهتر از من برای مصاحبه کسی پیدا نمی شود . من روزی یک ساعت جلو آینه تمرین مصاحبه می کنم . دیگران خرج نمی کنند،من کسی را بی نصیب نمی گذارم، زیرا آنها هم زن و بچه دارند و باید تامین باشند .کار آنها باعث می شود (انجام مصاحبه و گرفتن عکس و…)که من هم به آنها لطف کنم.
سوال: انتقادی که بعضی ها از شما دارند این است که خیلی شعاری هستید و کارهایتان را صد برابر بزرگتر جلوه می دهید ، نظر خودتان چیست ؟
جواب: آقا به این حرفها اصلا توجه نکنید آنها (منظور دشمنانم ) زورشان می آید دنیا ، دنیا ی شعار و تبلیغات است.به نظر من این یکی از اصول مهم مدیریتی است. برایم از روی کتاب خوانده اند . چه اشکال دارد که کاری صد برابر بزرگ نشان داده شود من گناهکار نیستم آنها خودشان چنین کاری بلد نیستند زورشان می آید.مرگ بر آنها.من حریف همه هستم من هم دکتر و مهندس هستم.در دوره نوجوانی احساس مدیریتی داشتم. در استادیوم بعنوان توپ جمع کن از من استفاده می شد.آیااینها نشانه آگاهی به علم مدیریت نیست؟
سوال:می گویند شما برای مطرح کردن خود بودجه زیادی صرف کرده اید ،خواهشمند است اگر امکان دارد توضیح دهید ؟
جواب:من فکر می کنم تو طئه ایی علیه من در حال تدارک است. من هزینه ای نپر داخته ام ولی به تعدادی شیرینی مختصری داده ام آیا این  کار خرج کردن محسوب می گردد آیا دعوت افراد به مهمانیهای شبانه غیر علمی است.واقعا که بعضی ها چشم دیدن پیشرفت دیگران ندارند، من به کوری چشم آنها پیشرفت می کنم .
سوال : برای آینده چه برنامه ای دارید؟
جواب :خیلی برنامه دارم ،اولابه دوستانم توصیه خواهم کرد که از من خیلی تعریف کنند ،خودم را زیاد به دیگران نشان می دهم ،مصاحبه می کنم ، عکس می گیرم و اگر مردم زیاد اصرار کنند احساس مسئولیت کرده وبه پست بالاتری خود را منتقل می نمایم .
سوال :سخن آخر شما ؟
جواب :من خیلی زحمت می کشم .من ریاست را دوست دارم ،من رئیس نمونه ام،من خرج می کنم پس بدرد می خورم!

  • منبع خبر : نصیر بوشهر