نصیر بوشهر – سید رضا حسینی – بعضی از افراد با وجود بکارگیری برخی از کلمات در محاورات روزانه ،دقیقا معنای این واژگان را نمی دانند.پروفسور حُسی در کتابی که چند سال قبل منتشر نموده،بسیاری از این کلمات اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی را معنا نموده است ،ذیلا شما را به مطالعه معنای تعدادی از این […]

نصیر بوشهر – سید رضا حسینی – بعضی از افراد با وجود بکارگیری برخی از کلمات در محاورات روزانه ،دقیقا معنای این واژگان را نمی دانند.پروفسور حُسی در کتابی که چند سال قبل منتشر نموده،بسیاری از این کلمات اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی را معنا نموده است ،ذیلا شما را به مطالعه معنای تعدادی از این کلمات دعوت می نمایم.

صندوق آرا: جعبه ای است که برگه های رای آن عبارتند از: برنج،روغن ،قند،شکر ،کارت شارژ و پول .بعضی از فعالین حوزه علوم سیاسی آنرا انبار کالا نامیده اند.این انبار مشخص می کند که چه کس یا کسانی می توانند به مردم خدمت نمایند..

رئیس جمهور:فردی است باید حتما بفرماید:منهم صبح فهمیدم که بنزین گران شده است.این مقام سیاسی گاهی هم دنبال لولو می گردد که چطور ….خورده است.علی برکت الله

مجلس:محلی مناسب برای چرت زدن و نواختن سیلی  توسط نماینده محترم به گوش سرباز وظیفه ای در خیابان به علت تخطی وی (سرباز)از قانون است.بزن بزن که داری خوب میزنی.

اعضای شورا:بندگان خدایی که با خرج مبلغ ناچیزی حدود سه یا چهار میلیارد تومان، عضو این تشکیلات می شوند و در طول خدمت باگرد آوری مبلغ ناچیزی حدود صد  میلیارد زندگی فقیرانه خود را با عسرت و تنگدستی می گذارند البته گاهی بعضی از این عزیزان با  وثیقه( پول پفک فرزندان خود )باز به خدمت به خلق خدا ادامه می دهند.ولی کسی قدرشان را نمی داند.البته گذراندن خیابان از کنار اراضی خود هم ،یکی از راههای قانونی  انجام شده توسط این بزرگواران می باشد.خوردم،خوردی،خورد.

ستاد انتخاباتی: دلیر مردانی که پس از انتخابات به علت دلسوزی زیاد و احساس مسئولیت ،صاحب کشور می شوند البته برای تحکیم حوزه مدیریتی، آفتابه ای هم همراه خود می برند. .زنده باد خودش

آموزش و پرورش:محل صرف نمودن فلافل،نوشیدن  چای ،نوشابه،دلستر،آب هویج و جویدن آدامس در محل خدمت می باشد.نام دیگر این وزارتخانه دکه می باشد.قربون دکه ات برم وزیر جان.

گرانی:مفهومی است که  در آن مرغ یخ زده بدون پا، با سرعت سرسام گوی سبقت از: روغن ،گوشت،ماهی،برنج،عوارض شهرداری ،جریمه رانندگی،میوه و….ربوده است.جاوید مرغ.

صدا و سیما:از طریق این جعبه جادویی بهترین فیلمها و صحیح ترین خبرها از کشور و سراسردنیا پخش می گردد،آش کشک خالته ،بخور پاته ،نخوری پاته.

دادگستری: بی خیال معنای این کلمه باشید،.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر