مهدی نصیری سردبیر اسبق روزنامه کیهان در کانال خود منتشر کرد: بعد از گذشت قریب به ۹ ماه از جنگ اوکراین با عقب‌نشینی ارتش روسیه از منطقه استراتژیک خرسون معادلات جنگ به شدت به نفع ارتش اوکراین تغییر کرد. این تغییر موازنه مهم در میدان جنگ در حالی است که رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرایی و […]

مهدی نصیری سردبیر اسبق روزنامه کیهان در کانال خود منتشر کرد: بعد از گذشت قریب به ۹ ماه از جنگ اوکراین با عقب‌نشینی ارتش روسیه از منطقه استراتژیک خرسون معادلات جنگ به شدت به نفع ارتش اوکراین تغییر کرد.

این تغییر موازنه مهم در میدان جنگ در حالی است که رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرایی و ارتش مجازی‌شان در روز‌های اول شروع جنگ در حالی که تیتر‌های خود را برای پیروزی پوتین آماده کرده بودند بار‌ها زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را “دلقک و ضعیف” خطاب کردند.

اینکه زلنسکی یک چهره وطن‌پرست است یا دست‌نشانده غرب، بحث این مختصر نیست و اینکه آیا او از اساس می‌توانست مانع جنگ شود یا نه، هم به مباحث طولانی و هم به گذر زمان نیاز دارد، اینکه اوکراین قربانی نزاع آمریکا و روسیه شد نیز به قدری عیان است که نیاز به توضیح ندارد، اینکه اوکراین خط مقدم دفاع از اروپا در برابر خطر روسیه شد نیز بدیهی است و اینکه اوکراین با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی ناتو توانست لشکر پر مدعی روسیه را عقب براند پر واضح است، اما یک چیز واضح است زلنسکی دلقک نبود. او فرار نکرد، تسلیم نشد و در برابر یک تهاجم همه جانبه مقاومت کرد.

آری، هر چند زلنسکی دلقک نبود، اما در این گوشه‌ی عالم و در کشورمان آدم‌های ابلهی بودند که با تحلیل‌های بچه‌گانه با توهم “زمستان سرد اروپا” فرصت تاریخی توافق هسته‌ای و احیای برجام و کم‌شدن فشار اقتصادی از دوش مردم را گرفتند.

اینکه آمریکایی‌ها امروز برای متحد نگه داشتن اروپا در کنار خود توانسته‌اند پای ایران را به این جنگ باز کنند و یک پرونده دیپلماتیک برای کشور ما بسازند دقیقا شبیه بازی‌ای است که دستگاه اطلاعاتی اروپا با پوتین راه انداخت و وی را به جنگ ترغیب نمود و متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما نیز در همین دام افتاد.

  • منبع خبر : فرارو