این سفر در حالی آغاز شد که پوشش خبری از فرودگاه را صدا و سیما بر عهده داشت. تعداد کمی از خبرنگاران در ساعت ۷/۵ دراستانداری جمع شدیم و از آنجا با اتومبیل ون هلال احمر به سوی نمایشگاه بین المللی بوشهر حرکت کردیم. در نمایشگاه بسیاری از غرفه ها هنوز آماده نشده بودند، […]

 

این سفر در حالی آغاز شد که پوشش خبری از فرودگاه را صدا و سیما بر عهده داشت.
تعداد کمی از خبرنگاران در ساعت ۷/۵ دراستانداری جمع شدیم و از آنجا با اتومبیل ون هلال احمر به سوی نمایشگاه بین المللی بوشهر حرکت کردیم. در نمایشگاه بسیاری از غرفه ها هنوز آماده نشده بودند، تکاپو، هیجان و استرس را در چهره های دست اندرکاران و غرفه داران مشاهده می شد. جناب معاون اول و هیات همراه به نمایشگاه آمدند و مورد تکریم هم استانی های واقع در نمایشگاه قرار گرفتند، بسختی در هجوم جمعیت و محافظین معاون اول می شد عکس یا فیلمی تهیه کرد، معاون اول قسمتی از نمایشگاه را دیدند و خیلی سریع به سمت دشتستان به راه افتادیم، پروژه ی بعد، مرکز۳۰۰۰ راسی پرواربندی بود، که البته تعداد گاوها شاید به ۱۰۰۰ راس هم نمی رسید،تا خبرنگاران استان بوشهر برسند، معاون اول روبان را چیده بود.
دوستان خبر نگار مجبور شدند برای پوشش خبری به بالای دیوارهای کنار محل نگهداری گاوها بروند، که عده ای، آنها را از ترس حمله گاوها بازداشتند، به هر ترتیب با وجود اینکه خبرنگاران آب یا چای هم در دسترس نداشتند سریع و با عجله به سمت مرکز اجرای سیستم آبیاری نوین حرکت کرده و وقتی به آنجارسیدیم معلوم شد که برنامه افتتاح پروژه ها دچار ناهماهنگی از طرف فرمانداری دشتستان شده است و جناب معاون اول به سمت افتتاح گلخانه رفته اند، خبرنگاران که بسیار خسته و ناراحت از این ناهماهنگی تصمیم گرفتند که همانجا بمانند تا جناب معاون اول رئیس جمهور خود به آنجا بیاید، زیرا اگر می رفتند امکان داشت افتتاح این پروژه را که معلوم بود از مدت ها پیش افتتاح شده و در حال برداشت محصول بودند از دست بدهند. بلاخره جناب معاون اول و هیات همراه تشریف آوردند واز این پروژه بازدید بعمل اوردند. گویا افتتاح پروژه های دشتستان به پایان رسیده بود اما از
مسیر بعدی هیچکس اطلاع نداشت ، حتی روابط عمومی استانداری! قرار شد به دنبال ماشین معاون اول در حرکت باشیم تا این که به احمد آباد رسیدیم برای افتتاح پروژه اولین موزه موسیقی سنتی جنوب کشور ، وارد که شدیم تمام معاونین استانداری و مدیر کل اداره ارشاد اسلامی و … را دیدیم ، این پروژه هم مانند پروژه های پیش ، گویا از قبل راه اندازی شده بود. سرانجام حدودا ساعت ۱/۵ بعد از ظهر خسته، تشنه و گرسنه برای صرف نهار به خانه معلم دعوت شدیم.
نکات قابل ذکر از دید من خبرنگار:
‐ آیا در وضعیتی که ملت دچار تحریم و تورم هستند لازم بود برای پروژه های کوچکی که مشخص بود، به مرحله بهره برداری رسیده اند معاون اول و هیات همراه را دعوت کرد تا به صورت فرمالیته این طرح ها افتتاح کنند؟ مگر نمی شد برای افتتاح چنین به اصطلاح پروژه هایی از خود فرماندار یا دهیار بخش مربوطه یا نهایتا استاندار برای افتتاح دعوت کرد ؟

– آیا ارزش خبرنگارانی که بدون هیچ چشم داشتی قبول زحمت کرده اند و از ۷/۵ صبح تا ۱/۵ ظهر برای پوشش خبری با استانداری همکاری نموده اند به اندازه یک پذیرایی ساده نبود؟
کاش فقط کمی بفکر مردم خود باشیم!

  • منبع خبر : نصیر بوشهر