واگذاری بدون پول ۱۲۴ هزار هکتار زمین به فردی در بوشهر تحت عنوان احداث شهرک گردشگری احمد دشتی‌زاده مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در نشست خبری دوشنبه ۲۸ آذر با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در مقاطع مختلف حیاط خلوت بعضی از مدیران بوده است.در بحث زمین خواری و خارج […]

واگذاری بدون پول ۱۲۴ هزار هکتار زمین به فردی در بوشهر تحت عنوان احداث شهرک گردشگری

احمد دشتی‌زاده مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در نشست خبری دوشنبه ۲۸ آذر با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در مقاطع مختلف حیاط خلوت بعضی از مدیران بوده است.در بحث زمین خواری و خارج آن تقریبا ۳ پرونده عمده اقتصادی داشتیم که مهمترین آن واگذاری ۱۲۴ هزار هکتار زمین در دهه ۸۰ بدون دریافت پول به فردی تحت عنوان احداث شهرک گردشگری بوشهر است. این شخص یکی از ابر بدهکاران بانک ملی است که در ۱۱ بانک ملی وام های سنگین ۳۵ میلیاردی که معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان گرفته و تا کنون  هیچکدام از آن ها پرداخت نشده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان داشت: این ابر بدهکار زمین را به ۹۲۲ پلاک تفکیک کرده که حدود نیمی از آن به نام خود می باشد، قابل دکر است که  بدون هیچ عملیات فنی سند های تک برگ آن ها صادر شده است.

وی خاطر افزود:  علی رغم همه تهدیدها، با سازمان بازرسی کشور هماهنگ شد تا روند پرونده که به سختی پیش می رفت سهولت گیرد، و به با توجه ویژه استاندار بوشهر و مدیران مربوطه بخشی از زمین ها که فعلا آماده است برگردانده شود و بقیه با طرح دعوی  اجازه قانونی اصل سند مالکیت آن ها باطل شود.

دشتی زاده تاکید کرد: اعتقاد من بر این است که همه موارد عمدی بوده و باید شدیدا با این فرد برخورد کرد که دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهرنیز در خصوص پروژه “بوشهر مال” گفت: بوشهر مال یکی از سرمایه گذاری های مثبت و معقول استان است، که مجموعا ۲ و سه دهم هکتار زمین در برمی گیرد و با تمام شدن  ۳ هزار نفر  اشتغال‌زایی مستمر دارد