مردم بوشهر در کنار دریا، ناله بی‌آبی سر می‌دهند/ مهلت ۲۰ روزه برای تعیین تکلیف «ته لنجی» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۱۶مهر ۱۴۰۰ در نشست شورای اداری بوشهر شرکت کرد و در این نشست اظهار داشت: دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره […]

 

مردم بوشهر در کنار دریا، ناله بی‌آبی سر می‌دهند/ مهلت ۲۰ روزه برای تعیین تکلیف «ته لنجی»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۱۶مهر ۱۴۰۰ در نشست شورای اداری بوشهر شرکت کرد و در این نشست اظهار داشت: دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره استان با فقر و نداشتن همراه نمی‌بود که امروز موجب رنج مردم نشود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین تحول در نوع شناخت است، افزود: وضع موجود را باید تغییر داد و برای این کار باید گزارش شناخت داشت که اتفاق‌نظر داشته باشیم که باید حرکت به‌سوی نقطه مطلوب کرد که این حرکت نیازمند اقدامات جهادی است. نقش مهم، محوری و تعیین‌کننده مربوط به یک مدیر تحول‌آفرین است.

وی با بیان اینکه دومین و سومین گام تحول نهادی و تحول در فرایندها است، گفت: برخی از فرایندهای موجود پیچیده هست و مردم را در بروکراسی اداری سرگردان می‌کند. جمهور افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر باید نسبت به فعالیت‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اقداماتی صورت گیرد.

وی گفت: مشکلات آب، مشکلات برق، توسعه راه‌های استان بوشهر و اتصال این استان به ریل و راه‌آهن باید در این سفر کلید بخورد تا بتواند به رفع مشکلات این استان بیانجامد.

رئیسی با بیان اینکه امیدواریم مردم استان بوشهر در این سفر امیدوارتر از قبل شوند اظهار داشت: امید داریم که با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر بتوانیم گام‌های ماندگاری برداریم.

مصوبه سفر رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰

*تخصیص ۴۰۰ میلیون یورو برای راه‌آهن بوشهر- شیراز*
توسعه صنایع پائین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی
*تأمین ۷۰ هزار متر مکعب آب از نیروگاه اتمی بوشهر*
تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آب‌شیرین‌کن‌ها
*افزایش ۳ برابری تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر*
آماده‌سازی ۱۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری
رسیدگی سریع به مسائل خارگ
*ساماندهی وضعیت ته‌لنجی*
گسترش پرورش میگو در استان
ساخت جاده نمازگاه – ارم – بوشکان
ساخت سد دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان

 

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین