نصیربوشهر – رضا سیاهوشی:   مدافعی سخت کوش و متعصبی که وقتی در مستطیل سبز حضور داشت بسیار قوی و جدی عمل می کرد و انسان شریفی که فقط باید در کنارش باشی تا بدانی چه قلب مهربان و شخصیت بزرگی دارد. سال ۶۴ توسط محمود بیداریان به تیم ملی نوجوانان دعوت می شود و […]

نصیربوشهر – رضا سیاهوشی:

 

مدافعی سخت کوش و متعصبی که وقتی در مستطیل سبز حضور داشت بسیار قوی و جدی عمل می کرد و انسان شریفی که فقط باید در کنارش باشی تا بدانی چه قلب مهربان و شخصیت بزرگی دارد.

سال ۶۴ توسط محمود بیداریان به تیم ملی نوجوانان دعوت می شود و جالب اینجاست که تا قبل از آن عضو هیچ باشگاهی نبوده !

 

«علی پورشاکر متولد ۴٩/٩/١ در محله هلالی»

 

پدرش در کارگاهی کار میکرد که مدیر آن زنده یاد عبدالعلی کامیاب ، و حسین خان کعبی ، سرپرست آنجا بودند .

وقتی این دو مسئول مطلع میشوند که پسر آقای پورشاکر ، فوتبالیست است با وی هماهنگ می کنند تا پسرش (علی ) را به تیم فوتبال شاهین ببرند و از سال ۶۵ علی پورشاکر به عضویت باشگاه شاهین در می آید .

 

علی می گوید : «عضویت در باشگاه شاهین افتخاری غیرقابل توصیف برایم بود و تا سال ٧٢ که شاهین برای اولین بار (بعد از انقلاب) به لیگ یک ( بالاترین سطح فوتبال آن زمان یا به نوعی لیگ برتر ) آمد بازی کردم که متاسفانه بعلت تصادف دیگر نتوانستم ادامه فوتبال بدهم.

 

بعد از کنار گذاشتن فوتبال در سال ٨۴ با درخواست حاج غلام خوش طینت ( رییس تربیت بدنی وقت شیلات ) و در کنار ولید صفری ، احمد خالق پناه و حمایت مهندس محمد تخشا ( معاونت اداری و مالی وقت اداره کل شیلات ) که واقعا از مدیران دلسوز و علاقمند به ورزش بود ، در مدرسه فوتبال شیلات مشغول به فعالیت شدم .

پس از دو سال موفقیت در شیلات و بنا به دلایلی با تمام بازیکنان در خدمت باشگاه استقلال بوشهر قرار گرفتیم و در آنجا هم دو سال موفق سپری کردیم تا اینکه بنابه درخواست حاج رضا عبدالله زاده مدیر وقت آن باشگاه ، که توافق رضا سیاهوشی هم جلب کرده بود با برگزاری جلسه سه نفره تصمیم به همکاری با باشگاه محبوبمان گرفتیم .

این بار نیز با ورود مجدد شاهین به لیگ برتر به باشگاه آمدم تا در خدمت باشگاه و مدرسه فوتبال آن باشم .

 

در شاهین با همکاری : رضا سیاهوشی (مدیر مدرسه فوتبال ) ، منصور کاوه ییان (سرپرست ) ، میثم وفایی ، مجتبی شجاعیان ، اکبر بارگاهی ، علی خواجه ، مبارک صیداوی (مربیان ) ، احسان دریانورد و رضا لب شکری ( مسئول تدارکات ) مجموعه ای هماهنگ و بسیار خوب و موفق تشکیل دادیم که همه عناوین و افتخارات شهرستانی ، استانی و کشوری برای شاهین کسب نمودیم .

 

این پیشکسوت ، با تواضع و فروتنی ، موفقیت هایش را حاصل تلاش و همکاری این افراد دانسته و به خرد جمعی اعتقاد دارد و از آقایان عزیز دشتی دوست ( پیشکسوت و مدیر باشگاه استقلال مُخبلند ) و خسرو باباچاهی (عضو هیات مدیره باشگاه شاهین ) محمد تخشا (از مدیران سابق شیلات ) بخاطر حمایت هایشان سپاسگزاری می نماید.

 

هرچند تمام تیم هایی که مسئولیت فنی آن به عهده پورشاکر بود بسیار موفق عمل نمود اما خودش می گوید:«همانطور که می دانید موفقیت در فوتبال پایه ، پرورش استعدادهاست نه قهرمانی و یا کسب پیروزی ».

بسیار خوشحال است که شاگردانش موفق عمل کرده و پیشرفت داشته اند و از بازیکنانی همچون مهدی قایدی ، محمد محبی ، محمد مشایخ ، متین کریم زاده ، محمد پورشاکر ، همایون افتخاری ، محمد شریفی ، علی عالی نژاد ، حسن حاجب ، رضا حسن پور ، محمدرضا احمدی ، آرش علیزاده ، علیرضا سیاهوشی ، حسین هوپناه ، صادق غریبی ، مهران حاجب ، علی ابراهیمی ، پوریا فرد و عرشیا برزگر زاده نام می برد و برای همه ورزشکاران و بخصوص فوتبالیست های جوان استان آرزوی موفقیت می نماید .

  • منبع خبر : نصیر بوشهر