نصیربوشهر – سید رضا حسینی: تعدادی از شهروندان همیشه از مشکلات شهر کنگان صحبت  نموده و از کمبودهای موجود گلایه می نمایند.مهمترین مشکلاتی که این شهروندان مطرح می کنند عبارتند از: الف: عدم رعایت قانون توسط مسئولان.  در پاسخ به این افراد باید گفت که کنگان نیازی به قانون ندارد، گفتار و رفتار اداره کنندگان […]

نصیربوشهر – سید رضا حسینی:

تعدادی از شهروندان همیشه از مشکلات شهر کنگان صحبت  نموده و از کمبودهای موجود گلایه می نمایند.مهمترین مشکلاتی که این شهروندان مطرح می کنند عبارتند از:
الف: عدم رعایت قانون توسط مسئولان.  در پاسخ به این افراد باید گفت که کنگان نیازی به قانون ندارد، گفتار و رفتار اداره کنندگان شهر ، قانون محسوب شده و ضرورتی وجود ندارد که مدیران محترم به قوانین کشور توجه نموده و نسبت به اجرای آن همت بگمارند.با قانون ،قانون گفتن هم سر این عزیزان را بدرد نیاورید.بروید خدا را شکر کنید که پس از چند ساعت ایستادن در صف نانوایی پنج قرص نان به شما داده می شود و صاحب نانوایی مشتری ها را کتک نمی زند ،آش کشکه خالته بخوری پاته نخوری پاته.
ب:وضعیت نامناسب مبلمان شهری،نظافت،اوضاع بی سر و سامان پیاده روها و آسفالت خیابانها،عدم توجه به حفظ جان و اموال مردم در برابر حوادث غیر مترقبه:  واقعا باید به حال بعضی از افراد تاسف خورد که چنین مسائل و موضوعاتی رامطرح نموده و زحمات دست اندر کاران مدیریت شهری  را زیر سوال می برند‌. منتقدین محترم آیا منظورتان از مبلمان شهری این است که پیاده روها با مبل فرش گردند؟این عمل که رفت و آمد مردم را دچار مشکل می نماید.در مورد نظافت شهر که با چشمان خود می بینید که چند سطل آشغال در شهر وجود دارد،اینقدر بی انصاف نباشید.آسفالتهای خیابانها هم بسیار عالی است و شما نمی تواند در خیابانها جایی نشان دهید که ترّک یا گودی در آن به چشم بخورد.در مورد حوادث غیر مترقبه هم تاکنون اتفاقی نیفتاده که آه و ناله سر می دهید. هر وقت سیل وسایل و اثاثیه زندگیتان را به سواحل بحرین رساند ،لب به گلایه و شکایت بگشایید..
ج:بیکاری جوانان با وجود تاسیسات گازی  پارس جنوبی و پتروشیمی در کنگان:متاسفانه اکثر افراد بیکار  کنگانی فکر می کنند که در وهله اول استخدام در این فازهاو پالایشگاهها حق جوانان بیکار بومی است در حالیکه چنین قوانین و مقرراتی وجود ندارد. باید اول نود و نه درصد افراد غیر بومی و فک و فامیل آنها در این تاسیسات استخدام گردند و بعد صدقه سر مسئولین و مدیران فازها و روسای پارس جنوبی،تعدادی از تحصیل کردگان کنگان به عنوان نیروی خدماتی و احیانا راننده بکار گرفته شوند.
د: بی سر وسامان بودن وضعیت فرهنگی شهر: تعدادی از مردم معتقدند که وضعیت فرهنگی کنگان خیلی اسفبار و نامناسب است.الحمدالله اوضاع دراین  حوزه بسیار عالی است و ادارات متولی امور فرهنگی از  صغیر تا کبیر چنان به وضعیت فرهنگی کنگان سروسامان داده اند که چند کشور اروپایی تقاضای اعزام مدیران این حوزه به کشورهای قاره سبز و اجرای  برنامه ها و نظرات آنها در آنجا گردیده اند.
ه: سو استفاده دست اندر کاران حوزه اقتصاد از موقعیت خود:جمعی ازکنگانیها  معتقدند که بعضی از عوامل توزیع کننده کالا و خدمات از موقعیت خود سوء استفاده نموده و از این طریق برای خود و هفت پشتشان پول پس انداز می نمایند. حتی اگر این نظر را بپذیریم، اشکالی بر آن وارد نیست زیرا که کالا و خدماتی که دولت جهت کمک به مردم توزیع و ارائه می نماید ارث پدری کسانی است که آن را تقسیم می نمایند،قانون ارث هم معلوم است، چرا بی خود سر و صدا می کنید.

سید رضا حسینی سی آذر هزار و چهارصد ،بندر کنگان.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر