نصیر بوشهر آنلاین – امیرحسین تاجدینی:   «محمدرضا حیدرزاده» مدیرعامل یکی از سودآورترین شرکتهای پتروشیمی کشور، کارنامه ۱۰۰ روزه مدیریت خود را در «پلیمر آریا ساسول» منتشر کرد، کارنامه ای که نشان از بی تجربگی این مدیرعامل پر حاشیه دارد و این گزارش عملکرد را بیشتر شبیه به مطالب قابل انتشار در مجلات فکاهی می‌کند! […]

نصیر بوشهر آنلاین – امیرحسین تاجدینی:

 

«محمدرضا حیدرزاده» مدیرعامل یکی از سودآورترین شرکتهای پتروشیمی کشور، کارنامه ۱۰۰ روزه مدیریت خود را در «پلیمر آریا ساسول» منتشر کرد، کارنامه ای که نشان از بی تجربگی این مدیرعامل پر حاشیه دارد و این گزارش عملکرد را بیشتر شبیه به مطالب قابل انتشار در مجلات فکاهی می‌کند!

 

«حیدرزاده» در تشریح عملکرد مدیریت یکصد روزه خود در «آریا ساسول»، گفته است: در این مدت بیش از ۲۰۵ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات محصولات این مجتمع در سامانه نیما عرضه شده که این عدد اکنون به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است.

 

وی همچنین خرید ۴۰ تن «دی متیل دی سولفید» (DMDS) ساخت پتروشیمی ایلام و تشکیل کانون پتروشیمی‌های مصرف‌کننده پالت چوبی!!! برای نخستین بار در شرکت آریاساسول را از دیگر دستاوردهای ۱۰۰ روزه مدیریتی خود در این شرکت عنوان کرد.

 

لازم به ذکر است دی متیل دی سولفید در صنعت پتروشیمی به عنوان متوقف کننده تشکیل کک در کوره های اولفین استفاده می گردد و خرید آن یک کار روتین بوده و خرید ۴۰ تن دی متیل دی سولفید از پتروشیمی ایلام با توجه به ظرفیت تولید این پتروشیمی که ساعتی یک تن و همچنین قیمت این محصول که هر کیلو گرم آن ۱۵۰ هزار تومان در سایت ها به فروش می رسد، معلوم نیست ۴۰ تن دی متیل دی سولفید که تولید کمتر از دو روز پتروشیمی ایلام است و خرید ۴۰ تن این محصول به مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون تومان چگونه دستاوردی است؟!

 

مدیرعامل جوان و کم سابقه «آریا ساسول» همچنین از تحویل ۲۰۱ هزار تن محصول به مشتریان، افزایش صد درصدی صادرات اتیلن، تشکیل کارگروه ساخت داخل تجهیزات، ثبت رکوردهای تولید محصولات الفینی و پلی الفینی به عنوان دیگر دستاوردهای مدیریتی خود در یکصد روز گذشته یاد کرده است.

 

ایشان همچنین به گونه‌ای عجیب ، تحویل ۲۰۰ هزار تن محصول به مشتریان یا عرضه ارز نیمایی را به عنوان دستاورد یاد میکند!

 

آنچه فکاهی بودن گزارش عملکرد مدیرعامل بی‌تجربه‌ یکی از بزرگترین مجتمع پتروشیمی کشور را برجسته می‌کند این است که حیدرزاده باید متوجه می‌بود تولید این محصولات بدون حضور ایشان هم می‌توانست در آریاساسول به طور روتین انجام شود.

 

آقای حیدر زاده تشکیل کانون مصرف کنندگان «پالت چوبی» دستاورد مدیریتی محسوب نمی گردد بهتر بود به جای اشاره به تشکیل این کانون و موارد روزمره، درباره میزان پیشرفت اجرایی طرح ساخت پلی اتیلن سنگین که در دوره مدیریت قبلی اجرای آن آغاز شده و طرح جداسازی سی.تری.پلاس که در دوره مدیریت گذشته مطالعات فنی و اقتصادی آن انجام و مجوز افزایش سرمایه از مجمع اخذ گردیده و به روایت کارشناسان پتروشیمی اجرای آن برای صنعت پتروشیمی بسیار حیاتی می باشد، توضیحاتی ارائه می نمودید!

 

آقای حیدر زاده «پلیمر آریا ساسول» در چهار ساله گذشته همواره رکوردهای تولید را شکسته که دلیل این رکوردشکنی سرمایه‌گذاری های کلیدی مدیرعامل سابق در موضوع «ریومپ» یا افزایش ظرفیت تولید در واحدهای پلی‌اتیلن و اتیلن بازمیگردد که منجر به افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید این پتروشیمی شده و انتصاب شما هیچ گونه تاثیری در این رکوردشکنی‌ها نداشته و باید کارنامه مدیریت شما در بحث افزایش تولید را در یک‌باره حداقل دو ساله ارزیابی کرد نه چند ماه، پس اعلام این رکوردشکنی ها بیشتر مصادره کارنامه مدیرعامل سابق است!

🔸در پایان اینکه وقتی مدیران پشت درب های بسته و با ضرب و زور و بدون سوابق اجرایی انتخاب شوند خروجی آن مدیر هم چیزی در حد یک مجله فکاهی خواهد بود!

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین