نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بازیهای زیادی در هشت ورزشگاه های مخصوص جام جهانی قطر برگزار شد که برجسته ترین و شگفتی ساز ترین بازی های این دو روز پیروزی ۲-۱ عربستان بر آرژانتین و ۲-۱ ژاپن بر المان بود به عبارتی دو تیم آسیایی بر مدعیان قهرمانی جام جهانی پیروز شدند […]

نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بازیهای زیادی در هشت ورزشگاه های مخصوص جام جهانی قطر برگزار شد که برجسته ترین و شگفتی ساز ترین بازی های این دو روز پیروزی ۲-۱ عربستان بر آرژانتین و ۲-۱ ژاپن بر المان بود به عبارتی دو تیم آسیایی بر مدعیان قهرمانی جام جهانی پیروز شدند بر خلاف روزهای اول بازی ها که دو تیم آسیایی قطر میزبان بازی ها و ایران یکی از تیم های اول آسیا شکست را پذیرفتند
آنچه که در حاشیه این بازی ها می توان ذکر کرد ؛ از خوشحالی قطری ها از پیروزی سعودی ها و انداختن پر چم سعودی بر گردن بن تمیم امیر قطر ، پاداش دادن پنجاه هزار ریالی به بازیکنان عربستان ذکر کرد ، همچنین آلمانی ها به علت اعتراض به ممنوع کردن مشروب و ممنوع کردن تبلیغ برای هم جنسگرایان توسط قطر در عکس تیمی اول بازی با دست دهان خود را بستند گفته می شود وزیر داخله المان نیز که در قطر حضور دارد با بستن پرچم همجنسگرایان بر روی بازویش در استادیوم اعتراض خود را به قطر و فیفا اینگونه اعلام کردند که این اقدامات موجب ناراحتی و دلخوری شدید قطری ها گردید .
تماشا کردن بازی ها در محل های تعیین شده ( فان زون ) در پارک ها و مناطق مشخص شده برای تماشاگرانی که بلیت استادیوم ندارند اولویت اول است و رستوران های درون شهر دوحه پایتخت قطر با ساخت و تعبیه کردن چندین تلویزیون بزرگ در نقاط مختلف رستورانشان ، مشتری های خود را جذب می کنند .
مکان های مخصوص تماشای بازی‌ها (فان زون ) در هر بازی پذیرای تعداد زیادی از هواداران تیم ها می شود و هواداران تیم ها در این محل ها به تشویق کشور خود و یا تیم خود می پردازند و با گل های زده شده به هوا پریده و شادی می کنند و برعکس هواداران تیم شکست خورده ناراحت و غمگین می شوند
ما بازی فرانسه با لهستان را در رستوران
نگاه کردیم که با شکست سنگین ۴بر یک لهستان گذشت و همچنین بازی ژاپن با المان و اسپانیا را در پارک (فان زون ) تماشا کردیم .
فان زون ها سه تلویزیون بزرگ برای تماشاگران آماده کرده‌اند ، هرکس برای نشستن می بایست صندلی ها ی مخصوص که به شکل فوتبال می باشد و کرایه آن برای هر بازی ۵۰۰ ریال قطری است استفاده کند و بعد از پایان هر بازی تحویل دهد . بسیاری از تماشاگران به دلیل هزینه بالای آن بر روی زمین نشسته و بازی را می ببیند .
برای رفتن به پارک های مخصوص بازی ها (فان زون )با “هیا کارت ‘رایگان می باشد و با تکمیل شدن ظرفیت فان زون ها از ورود افراد جدید جلوگیری می کنند ،
عصر پنجشنبه که برای بازی پرتقال و غنا به پارک کورنش رفتیم به علت عدم وجود پارکینگ موفق نشدیم وارد ان پارک شویم اجبارا به پارکی دیگر که فاصله ان با اتومبیل ربع ساعت بود رفتیم در آنجا نیز با دردسر و مشکلاتی توانستیم یک جای برای اتومبیل مان پیدا کنیم خوشحالی پیدا کردن پارکینگ و جلوگیری از ورود به پارک و نهایتا ندیدن پیروزی پرتقال مواجه گردید ،
پس از عدم موفقیت ورود به پارک بلافاصله جهت تماشای بازی برزیل قصد کردیم به یکی از رستوران های درون شهر رفته حدود ۴۵ دقیقه برای خروج از پارکینگ معطل شده هنوز در وسط پارکینگ بودیم که با سروصدای یکباره تماشاگران متوجه می شدیم پرتقال یا غنا گل زده اند ،
بازی برزیل ، خود را به رستوران کنار ساحل و گمرک قدیم قطر به نام لولو شرق رسانده و بازی را در آنجا تماشا کردیم
گفته می شود مالک رستوران “لولو شرق” چند جوان سوری هستند که بعد از حوادث سوریه به قطر آمده و سرمایه‌گذاری زیادی در قطر کرده اند آنها دارای چندین رستوران های جداگانه با غذاهای لبنانی ، سوری ، ایرانی و،،، هستند و ۲۰ هزار کارگر ، کارمند و سر آشپز دارند، در اکثر مشاغل سود اور نیز فعال می باشند ،
از محوطه بیرونی رستوران روشنایی ۴ کشتی کروز مشاهده می شد ، کشتی ها دارای ۷ هزار اتاق با امکانات هتل پنج ستاره ، دارای استخر و… بوده که دولت قطر برای جام جهانی سفارش داده و جدیدا افتتاح و مورد بهر ه برداری قرار گرفته است . قرار شد در فرصتی مناسب از کشتی های کروز دیدن کنیم
یکی از بستگانم ساعت ۳ شب پنجشنبه موفق شد بلیت بازی سوئیس و کامرون را انلاین بگیرد ساعت ۱۰صبح پنجشنبه جهت تماشای بازی به ورزشگاه صدف که جدیدا ساخته شده بود برویم بازی ساعت ۱ شروع می شد ولی ما به دلیل نداشتن بلیت کاغذی ان و دغدغه ایجاد مشکلات خاص ورود به ورزشگاه ۵ ساعت زودتر می رفته البته با اتومبیل نزدیک ورزشگاه رفته و در آنجا به کسانی که مشکل راه رفتن دارند سرویس ویژه می دهند ما نیز از این سرویس ویژه استفاده کردیم
بازی سوئیس و کامرون بازی کسل کننده و خواب آوری بود . هواداران سوئیس فقط تیم ملی شان را تشویق می کردند و هواداران تیم کامرون گرچه تعدادشان کم نبود ولی صدایی از آنها بلند نمی شد به جز زمانی که توپ از کنار دروازه سوئیس عبور می کرد .
استادیوم اعلام کرد در بازی سوئیس و کامرون ۴۹۰۰۰ نفر تماشاگر حضور داشتند . اما صندلی های زیادی نیز خالی بود .