نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:   چند روز قبل خبری در خصوص استادیوم ۹۷۴ قطر در فضای مجازی پیچید که این استادیوم جمع آوری و ناپدید می شود لذا تصمیم گرفتیم قبل از برچیده شدن ، استادیوم را از نزدیک ببینیم لذا با خانواده رفتیم و استادیوم هنوز پا برجا بود و ما از زوایای مختلف […]

نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:

 

چند روز قبل خبری در خصوص استادیوم ۹۷۴ قطر در فضای مجازی پیچید که این استادیوم جمع آوری و ناپدید می شود لذا تصمیم گرفتیم قبل از برچیده شدن ، استادیوم را از نزدیک ببینیم لذا با خانواده رفتیم و استادیوم هنوز پا برجا بود و ما از زوایای مختلف از این استادیوم تاریخی عکس گرفتیم

استادیوم ۹۷۴ در شرق دوحه در نزدیکی بندر و فرودگاه دوحه و چهار کیلومتری فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد .

 

کلنگ ساخت استادیوم در زمینی به وسعت ۴۵۰۰۰۰متر مربع بر زمین زده شد و خاک برداری آن تا ژوئیه ۲۰۱۹(خرداد۱۳۹۸) به پایان رسید ه . تا تاریخ ۱۰ مه ۲۰۲۰ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) بخش عمده کانتینرها به محل ورزشگاه اورده شدند ، کانیتنرهای به رنگ های مختلفی که چشم انداز زیبایی برای این استادیوم به وجود آوردند . جالب تر اینکه کانیتنرها قبل از اینکه در ساختمان استادیوم به کار روند برای حمل مصالح ساختمانی مورد استفاده بودند !

استادیوم ۹۷۴ که در منطقه راس ابوعبود در دوحه قرار دارد ، میزبانی هفت مسابقه از بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ را برعهده داشت، هفتمین ورزشگاهی محسوب می شود که برای برگزاری مسابقات جام جهانی آماده شده است ، ۴۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و اولین استادیوم در تاریخ جام جهانی فوتبال به حساب می اید که پس از مسابقات به طور کامل جمع آوری خواهد شد .

 

استادیوم ۹۷۴ قطر با استفاده از کانیتنرهای حمل و نقل ساخته شده است و به همین خاطر ۹۷۴ تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در این استادیوم یکی از دلایل نامگذاری آن است .

یکی دیگر از دلایل نامگذاری آن ، کد و پیش شماره بین المللی ۹۷۴ قطر می باشد.

 

جداسازی کانتینرهای ورزشگاه ۹۷۴ برای تخریب این ورزشگاه تنها ۲ روز بعد از پایان بازی برزیل و کره‌جنوبی آغاز شد.

قرار بر این بود که این ورزشگاه در اختیار کشورهای توسعه نیافته قرار بگیرد اما اروگوئه که به دنبال کسب میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ است، وارد نبرد خرید کانتینرها شده است.

منبع ؛ اینترنت

 

 

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین