نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری: روز شنبه برای دیدن بازی فرانسه -دانمارک به فان زونی رفتیم که اقامتگاه تماشاگران فوتبال از تمامی ملیت ها بود ، زمینی مسطح و چند هکتاری را با کانیترهای مسکونی با تمامی امکانات مهیا کرده اند و مسافرین و تماشاگران جام جهانی را با هزینه ای کمتر از هتل ها پذیرایی […]

نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:

روز شنبه برای دیدن بازی فرانسه -دانمارک به فان زونی رفتیم که اقامتگاه تماشاگران فوتبال از تمامی ملیت ها بود ، زمینی مسطح و چند هکتاری را با کانیترهای مسکونی با تمامی امکانات مهیا کرده اند و مسافرین و تماشاگران جام جهانی را با هزینه ای کمتر از هتل ها پذیرایی می کنند در کنار این منطقه مسکونی مخصوص تماشاگران زمینی با چمن مصنوعی با نمایشگری بزرگ آماده کرده اند و در آنجا برای کسانی که موفق نشده اند بلیت بگیرند و مستقیم از ورزشگاه بازی را ببیند بازیهای فوتبال را پخش می کنند

گفته می شود بیش از هفت هزار کانیتر سوئیت مانند برای اسکان تماشاگران مهیا کرده در کنار آن نیز مغازه های بسیاری مانند رستوران ، کافی شاپ و… وجود دارد ، مسجد و درمانگاه نیز با چادر و کانیتر احداث کرده اند .

روز قبل از اولین بازی عربستان سعودی چند نفر از تماشاگران آن تیم می گفت دولت سعودی تعداد بسیار زیادی از سعودی ها را با هزینه و امکانات دولت سعودی به قطر اعزام کرده تا در ورزشگاه از تیم ملی عربستان حمایت کنند همچنین گفته می شود روزهای بازی تیم عربستان چندین پرواز مخصوص تماشاگران از عربستان با هزینه دولت وارد قطر شده و پس از پایان بازی با پرواز مخصوص به عربستان بر می گردند ، البته در خصوص بازی ایران و ولز نیز شایعه شد که ایران نیز ۷۰۰ نفر تماشاگر اعزام کرده که پس از بازی به ایران برگشته اند .

غروب یکشنبه برای دیدن بازی المان و اسپانیا به فان فستیوال فیفا در پارک کورنش رفتیم در آنجا ۲۲هزار نفر از ملیت های مختلف بر روی زمین پارک نشسته و بازی را تماشا می کردند ، در بین بازی ها نیز موسیقی تند غربی پخش می شد ،

فان زون فستیوال فیفا تنها محلی است که فیفا با همکاری قطر آنجا را برای پخش بازی ها همچنین اجرای موسیقی زنده و اجرای خوانندگان مدیریت می کند .

برای رسیدن به مترو و برگشت باید ۴۰ دقیقه پیاده روی کرد و با توجه به شلوغی جمعیت و برای آنانی که توانایی راه رفتن ندارند این فاصله مشکل زاست .

کلینزمن بازیکن سابق تیم ملی المان و از مسئولین تحقیقات فیفا علیه تیم ملی ایران و کی روش سخنانی گفته بود که با پاسخ شدید کی روش مواجه شد و ناگزیر به عذر خواهی از تیم ایران و کارلوس کی روش گردید .

همچنین فدراسیون فوتبال امریکا در آستانه بازی ایران با امریکا در سایت اختصاصی فدراسیون اقدام به حذف ارم الله از پرچم جمهوری اسلامی نمود که با پاسخ شدید فدراسیون ایران و شکایت از آنها مجبور به تصحیح اشتباه و خلاف خود شده و عذر خواهی نمودند .

در آستانه بازی ایران و امریکا بعضی از ایرانی ها متاسفانه با برداشت ها و تحلیل های ناروا روحیه بازیکنان را تضعیف می کنند

عباس عبدی طی مقاله ای در این رابطه نوشت :

🔘بدون تردید آنچه که در آرشیو جام جهانی باقی می‌ماند، باخت ۲-۶ ایران به تیم انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و به احتمال فراوان آیندگان فراموش خواهند کرد که ماجرای این باخت چه بود.

 

🔘ولی بعید است که مردم ایران فراموش کنند که دو گروه در تقابل با یکدیگر چنان جامعه را تجزیه و تیم ملی را تضعیف کردند که بناچار به چنین باختی تن داد. جالب اینکه روز بعد از این باخت عربستان با نتیجه ۲ بر یک بر آرژانتین پیروز شده است.

 

🔘آنان در نابود کردن تمامی علقه‌های ملی و میهنی ایرانیان هم‌دست هستند. برد و باخت در فوتبال یا هر ورزش دیگر ذاتاً چیز مهمی نیست. آنچه که اهمیت دارد تعبیر و تفسیر و حسی است که مردم از این بازی‌ها و نتایج آنها دارند. آنان که در دو سوی این بازی خطرناک در حال تزریق حس نفرت و خشونت و تجزیه ملت هستند، می‌توانند برنده یا بازنده این بازی باشند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین