یاد داشت های سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قسمت ۱۷ حسن لاوری چند روزه که نتوانستم مطلبی بنویسم در این چند روز تیم ملی مراکش (مغرب ) شگفتی ساز جام جهانی لقب گرفت ، با شکست دادن پرتقال،  مغرب به نیمه نهایی رسید و با بازی دیدنی و جذاب خود با فرانسه می توانست […]

  • یاد داشت های سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
    قسمت ۱۷
    حسن لاوری
    چند روزه که نتوانستم مطلبی بنویسم در این چند روز تیم ملی مراکش (مغرب ) شگفتی ساز جام جهانی لقب گرفت ، با شکست دادن پرتقال،  مغرب به نیمه نهایی رسید و با بازی دیدنی و جذاب خود با فرانسه می توانست شگفتی خود را تکمیل کند ولی متاسفانه علی رغم شایستگی نتوانستند از سد فرانسه بگذرند .
    دیروز نیز مغرب نتوانست تیم کرواسی را شکست دهد و به چهارم بازی ها رضایت داد.
    امروز یکشنبه با فینال فرانسه ، ارژانتین پرونده بازی ها ی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسته می شود
    آنچه که می ماند خاطرات تاریخی و ماندگار جام جهانی خواهد بود .
    در این جام جهانی قطر برنده و قهرمان اصلی جام لقب گرفت قطر با فرصت ۱۲ ساله و برای آمادگی جام جهانی ، زیر ساخت های اقتصادی ، عمرانی و فرهنگی خود را به مدت ۵۰سال جلو برد و پیشرفت کرد .
    در این مدت ، ایران با کمترین استفاده از همسایگی قطر نتوانست از این فرصت تاریخی ، اقتصادی و ورزشی استفاده بهینه کند
    یکی از کارهای ساده ای که در جام جهانی بشدت مشهود بود ساخت نرده برای ورزشگاه ها و متروها و فن زون ها بود فکر کنم بیش از ۵۰میلیون نرده استفاده شد ، گفته می شد این نرده ها توسط یک قطری در عرض چند سال ساخته شده البته این قطری دارای اصلیتی ایران بوده است عکس این نرده ها در جلو ورزشگاه ها و متروها ضمیمه است ،
    چند روز قبل برای پر کردن باک  بنزین به یکی از پمپ بنزین های دوحه رفتیم تمام امور   در پمپ بنزین توسط متصدی پمپ انجام می شد و راننده حتی برای پرداخت پول نیز از اتومبیل خود پیاده نمی گردید برخلاف ایران که از صفر تا ۱۰۰ کار توسط راننده اتومبیل صورت می گیرد .
    نرخ بنزین نیز سه ریال قطری که به علت پایین بودن ارزش پول ایران سی هزار تومان می شود هر ریال قطر ده هزار تومان ایران می شود .
    گفته می شود نرخ برابری دلار با ریال قطری بیش از ۳۰ سال ، تغییری نکرده و ارزش هر دلار نزدیک به ۳.۶۵ریال یعنی حدود ۴ ریال قطری است .