🔸بهنام ملکی اقتصاددان در گفت و گو با آرمان امروز، درخصوص تاثیری که آزادسازی این ۷ میلیارد دلار در اقتصاد و رونق تولید کشور می تواند داشته باشد گفت: مسلما ۷ میلیارد دلار پول کمی نیست.   🔸ولی تاثیر آن بستگی به این موضوع دارد که پول یاد شده در کجا هزینه شود. اگر در […]

🔸بهنام ملکی اقتصاددان در گفت و گو با آرمان امروز، درخصوص تاثیری که آزادسازی این ۷ میلیارد دلار در اقتصاد و رونق تولید کشور می تواند داشته باشد گفت: مسلما ۷ میلیارد دلار پول کمی نیست.

 

🔸ولی تاثیر آن بستگی به این موضوع دارد که پول یاد شده در کجا هزینه شود. اگر در محورهای بنیان توسعه صرف شود و برای توسعه و رونق تولید و صنعت و اقتصاد صرف شود مسلما می تواند نوید بخش روزهایی خوش برای اقتصاد کشور باشد.

 

🔸وی با بیان اینکه دولت باید در این زمینه اطلاع رسانی کند گفت: دولت باید شفاف سازی کند و برنامه های خود را برای هزینه کرد این پول به دانشگاهیان و افکار عمومی اعلام کند و آنها را به نقد بگذارد.

 

🔸وگرنه اگر قرار باشد این هزینه کردها همچنان برمدار توسعه نیافتگی حرکت کند، و یا براساس ذایقه های سیاسی هزینه شود مسلما تاثیر چندانی در توسعه یافتگی کشورنخواهد داشت.

 

👈ملکی در مورد پیش بینی خود در مورد هزینه کرد این پول در کشور نیز گفت: راستش را بخواهید ، من برنامه مشخصی برای هزینه کرد این پول نمی بینم. یا حداقل چیزی اعلام نشده است ولی به نظر می رسد که از همین حالا، برای این پول چاله های غیرتوسعه ای کنده شده است که ربطی به توسعه کشور ندارد!

 

 

  • منبع خبر : جماران