نصیر بوشهر – غلامحسین کروبی – شایسته بود قاضی محترم صادر کننده رأی در دادگاه بدوی و قضات محترم تأیید کننده رأی در دادگاه تجدید نظر به دستورالعمل صادره از سوی آیت الله رئیسی به ‌عنوان ریاست محترم و متولی قوه قضائیه احترام می گذاشتند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از کلیه قضات خواست تا بر […]

نصیر بوشهر – غلامحسین کروبی – شایسته بود قاضی محترم صادر کننده رأی در دادگاه بدوی و قضات محترم تأیید کننده رأی در دادگاه تجدید نظر به دستورالعمل صادره از سوی آیت الله رئیسی به ‌عنوان ریاست محترم و متولی قوه قضائیه احترام می گذاشتند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از کلیه قضات خواست تا بر اساس دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها تا جایی که امکان قانونی دارد حکم به زندان ندهند.
آقای رئیسی خطاب به قضات: حتی‌الامکان حکم به زندان ندهید؛
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستورالعمل‌ها برای استحضار نیست بلکه برای اقدام لازم است گفت: در ارتباط با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری تا جایی که امکان قانونی دارد زندان ندهید آقایان و خانم‌هایی که حکم زندان می‌دهند گاهی و هر چند وقت در یکی از زندانها دور بزنند.

در ضمن همه ذیربطان و تصمیم گیرندگان در مورد این رأی(اعم از استانداری و دادگستری) را به مدارا در همه زمان ها، بویژه در آغاز سال ۱۴۰۰ دعوت می نماییم:

*مدارا با مردم در کلام*
*امام جواد(علیه‌السلام):*
*مَنْ هَجَرَ الْمُدَاراهَ قَارَبَهُ الْمَکْرُوهُ؛*
*کسی که سازش و مدارا با مردم را رها کند، ناراحتی به او روی می‌آورد.*
*???? بحار الانوار، ج۷۵، ص۳۶۳*
و شعری از مصطفی محدثی خراسانی:
بیا با دل خود مدارا کنیم؛
به صبح صداقت، دری وا کنیم؛
گذشته، گذشته‏ ست، اندیشه ‏ای؛
برای نفس‌های فردا کنیم؛
دلی را که در خاک گم کرده ‏ایم؛
بیا تا بگردیم و پیدا کنیم؛
ببندیم پیمان که از این به بعد؛
فقط آسمان را تماشا کنیم؛
بیا تا از این برکه بی سرود؛
بکوچیم و آهنگ دریا کنیم؛
و پایان یک عمر تشویش را؛
به یک لحظه لبخند امضا کنیم؛

  • منبع خبر : نصیر بوشهر