نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت محمد محمد زاده فرد استاندار بوشهردر نشست خبری  با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد چنین گفت:  در هفته دولت و در حوزه عمرانی ۵۰۷ طرح به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۰۸ طرح عمرانی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد […]

نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت

محمد محمد زاده فرد استاندار بوشهردر نشست خبری  با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد چنین گفت:  در هفته دولت و در حوزه عمرانی ۵۰۷ طرح به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۰۸ طرح عمرانی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد تومان  افتتاح خواهد شد که مجموعه طرح‌ها رشد کمی و کیفی نسبت به سال های دیگردارد. در حوزه اقتصاد ۱۵ طرح اقتصادی بزرگ به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و حدود ۹/۵ میلیارد دلار که عمدتاً در حوزه پتروشیمی و…است. حدود سیصد و پانزده میلیارد تومان عملیات طرح های اجرایی می باشد که فرصت شغلی بسیار خوبی ایجاد می کند. همچنین ۳۶ طرح اقتصادی به ارزش ۱۱۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید
استاندار بوشهر در خصوص تعاونی مرز نشینان چنین بیان داشت: با پیگیری های انجام شده  تعاونی مرزنشینان در مناطق ساحلی در شهرستان های دشتستان و تنگستان، و توزیع مواد غذایی در شهرهای جنوبی کار خود را شروع  کرده اند که در حال اضافه شدن مراکز شهرستان ها نیزهستیم

محمد محمد زاده فرد در بحث پرورش میگو و ماهی در قفس فرمود:  در دوره های قبل هیچ طرح واگذاری میگو نبود که خود یا بستگان مدیران ذینفع آن نباشند، در حال حاضر شصت گروه هفت نفره واجد شرایط واگذاری هستند که بر اساس امتیاز بندی سهمیه به آنان تعلق می گیرد. مجوز ماهی در قفس ۶۵ هزار تن نیز برای چهار سال گرفته شده که در هفته دولت با سرمایه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداران موظف هستند سالی یک پروژه ماندگار تاسیس کنند. و من این قول را به شما می دهم که با کمک اصحاب رسانه در آینده نزدیک همه دستگاه‌های اجرایی رسانه ای خواهند شد تا در حوزه اطلاع رسانی فعال شوند.

همچنین گفت: اکثر بخشداران استان زیر ۴۰ سال سن دارند که در مجموع سن مدیریتی استان نسبت به دوره های قبل ۲ و نیم سال جوان تر شده است.

استاندار بوشهر در مورد حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال خرد و روستایی تامین شده که هر شهرستان بستگی به جمعیت و نرخ بیکاری سهمی دارد، اولویت با زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست است که تحت پوشش کارآفرینی از وام تسهیلات بهره مند خواهند شد.

محمد محمد زاده فرد در ادامه افزود: در بحث طرح ها و پروژه های اقتصادی، ۱۵ طرح که سرمایه‌گذاری آن بیش از ۹ میلیارد دلار است اجرا.و۳۶ طرح دیگر نیز در این حوزه افتتاح خواهد شد که در مجموع بیش از ۹۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

استاندار بوشهر در خصوص جذب و به کارگیری قاریان قرآن، برای پست های مدیریتی گفت:  برخی کارهای اجرایی به قاریان قرآن داده خواهد شد. مثلا فردی که دانشیار دانشگاه است و تدریس در دانشگاه  آکسفورد به او پیشنهاد شده و از  شایستگی برخوردار است را به عنوان مسئول مرکز علم و فناوری استان انتخاب کرده ایم.
در این نشست خبری رقیه زنگنه نژاد دبیر ستاد هفته دولت برنامه های این ستاد را برشمردند همچنین معاونان استاندار رستمیان و باستین از طرح های قابل اجرا و به بهره برداری رسیده سخنانی ایراد فرمودند.