استان بوشهر قطب تشخیص سرطان در کشور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: یکی از افتخارات ما در بخش تشخیص و درمان سرطان است، با اعلام وزیر بهداشت استان بوشهر به‌عنوان قطب تشخیص سرطان در کشور در نظر گرفته‌ شده است.   حسن ملکی زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست خبری چهارشنبه ۵ […]

استان بوشهر قطب تشخیص سرطان در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: یکی از افتخارات ما در بخش تشخیص و درمان سرطان است، با اعلام وزیر بهداشت استان بوشهر به‌عنوان قطب تشخیص سرطان در کشور در نظر گرفته‌ شده است.

 

حسن ملکی زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست خبری چهارشنبه ۵ مهر به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص عدم پرداخت مطالبات مرخصی بازنشستگان علوم پزشکی بیش از یک سال اظهار داشت: ۵۴ میلیارد تومان مطالبات مرخصی بازنشستگان است که هیچ ردیف و منبعی برای آن در نظر گرفته نشده است. یک ماه حقوق پرسنل ۱۳ میلیارد تومان است، تخصیص بیمارستان شهدای خلیج‌فارس در ۴ ماهه اول سال منفی بود، کارانه پزشک ها ۷ ماه، کارانه غیرپزشک ۱۲ ماه، حقوق نیروهای شرکتی ۱ ماه عقب است، که امیدواریم که نسبت به گذشته بهتر شود. میزان مطالبات ما نیز ۸۷۷ میلیارد ریال، بیمه تأمین اجتماعی ۶۰۴ میلیارد ریال، سازمان بیمه سلامت ۲۰۵ میلیارد ریال و بیمه نیروهای مسلح ۶۸ میلیارد ریال است.

ملکی زاده به سوال دیگر خبرنگار نصیر بوشهر انلاین در بحث پاسخگو نبودن معاونین این اداره به سوالات مخاطبین گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت خدمات اجتناب ناپذیر به صورت آنی و مداوم ارائه می‌دهد. طبیعتاً در خیل عظیم عرصه خدمت مشکلات و موانعی هم است، رسانه ها با بیان نظرات، پیشنهادات و مطالبه‌گری می توانند یاری گر ما باشند. تاکید ما این است که روابط عمومی و معاونین علوم پزشکی به نظرات، پیشنهادات و نقدهای مطرح شده در رسانه ها رسیدگی کنند، و نواقص را برطرف نمایند.

ملکی زاده در ادامه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۸۵۰ پرسنل ۲۳۰ هیئت‌ علمی و ۲۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل دارد ،برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی مؤلفه‌های نیروی انسانی متخصص،زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، تجهیزات سرمایه ای و مصرفی در نظر گرفته شده است که به افزایش خدمات کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر متذکر شد: از بهمن‌ ماه سال گذشته تاکنون ۵۵ پروژه عمرانی مختلف در استان به بهره‌برداری رسیده‌ است، که ماحصل همکاران ما از سال های پیش تا آینده است.

ایشان ابراز داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت استان بوشهر مصوب شد.

ملکی زاده از احداث بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا در بوشهر خبر داد و گفت: این بیمارستان با ۱۸۰ تخت، اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۴۵ درصدی در تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید

وی همچنین از احداث مرکز بیماری‌های خاص که از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری بود خبر داد و گفت: فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان که مدت ها متوقف شده بود با تصویب اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از دیگر مصوبات سفر احداث دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی بوشهراست و این دانشکده در ۱۵ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۰ راکد مانده بود، فاز A آن با مساحت دو هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید، در مصوبه جدید نیز مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: از دیگر مصوبات سفر احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در کنگان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان، تجهیز مرکز اورژانس هسته‌ای که نقش بسزایی در تکمیل اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس خواهد داشت می باشد.

ملکی زاده از یک هزار و ۵۸۱ تخت بیمارستان فعال در استان خبر داد و افزود: نرم کشوری تعداد تخت بیمارستانی ۱/۷ است و استان بوشهر در پایین ترین حد ۱/۳ قرارگرفته‌ است. سعی می کنیم تا سال بعد به ۶۱۰ تخت بیمارستانی ۳۸ درصد افزایش دهیم، که از نرم کشوری هم بیشتر خواهد شد. در کنار آن در حوزه اعصاب و روان در حال حاضر ۲۰ تخت اعصاب و روان در برازجان و ۲۰ تخت در بوشهر وجود دارد که ۱۰ تخت جدید در شهر خورموج به بیمارستان زینبیه اضافه خواهد شد. در اتوبان امام علی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان با ۵۰ تخت و بخش بستری کودکان در نظر گرفته شده است، که در مجموع تا پایان سال بعد ۱۵۰ درصد به تخت‌ها اضافه خواهد شد.

ملکی تصریح کرد:، یکی از افتخارات ما در بخش تشخیص و درمان سرطان است، با اعلام وزیر بهداشت استان بوشهر به‌عنوان قطب تشخیص سرطان در کشور در نظر گرفته‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجری طرح عاری از پوسیدگی در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۱ مدرسه در ۶ شهرستان و ۴۴۷ دانش‌آموز برای مراقبت‌های دندانی در نظر گرفته شده است، تا کنون از ۲۴۰ دانش‌آموز مراقبت انجام‌شده است.

وی از برگزاری آزمون جدید استخدامی در ۲۸ مهرماه خبر داد و گفت: مجوز استخدام ۲۶۱ نیروی جدید صادر شده است، از این تعداد ۴۴ نفر بهورز که همه از بومی‌ خاص آن روستا هستند و ۴۵ نفر در حوزه اورژانس برای تقویت پایگاه های اورژانس و بقیه در حوزه های مختلف بهداشت فعالیت خواهند کرد. در سال گذشته نیز تعداد ۹۰ پزشک مشغول به کار شدند،و به دنبال عدد بهتر جذب پزشک هستیم.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین