افتتاح اولین انجمن دوستی استانی بین ایران و چین علی باستین: اولین انجمن دوستی استانی بین ایران و چین با هدف استفاده از ظرفیت های قرار داد ۲۵ ساله با چین بویژه در توسعه بنادر، آزاد راه ها و … امشب افتتاح خواهد شد علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در نشست با […]

افتتاح اولین انجمن دوستی استانی بین ایران و چین

علی باستین: اولین انجمن دوستی استانی بین ایران و چین با هدف استفاده از ظرفیت های قرار داد ۲۵ ساله با چین بویژه در توسعه بنادر، آزاد راه ها و … امشب افتتاح خواهد شد

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در نشست با اصحاب رسانه که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد گفت: با در نظر گرفتن این که نرخ تورم متاثر از تحریم ها و اقدامات ملی و فراملی است، از دست مسئولان کشوری خارج است، اما استان بوشهر از جایگاه ۱۵ به ۲ کشوری رسیده است.و با اشاره به نشست با سرمایه‌گذار در سطح ملی در بوشهر اظهار داشت: هدف از این نشست در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید و فراهم شدن ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذار در ابعاد تولید و صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در خصوص اشتغال بیان کرد: استان بوشهر در راستی آزمایی اشتغال رتبه دوم کشوری را دارد. که شهرستان های دیر ۱۱۳، بوشهر ۱۱۰، گناوه ۱۰۶ بیشترین تعهد اشتغال دارند.

علی باستین در این نشست از اولین انجمن دوستی استانی بین ایران و چین با هدف استفاده از ظرفیت های قرار داد ۲۵ ساله با چین بویژه در توسعه بنادر، آزاد راه ها و … که امشب افتتاح خواهد شد، همچنین از عضویت استان بوشهر در شورای پایدار شرق و غرب کشور خبر داد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این استان بیش از ۳ هزار واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف فعال است که در سال گذشته در ۵۷۸ واحد تولیدی افزایش ظرفیت داشتیم و بواسطه همین افزایش ظرفیت از رتبه ۱۰ به رتبه ۱ کشوری رسیدیم

وی در خصوص احیاء واحدهای تولیدی راکد تصریح کرد: ۱۰۶ واحد تولیدی راکد را در سال ۱۴۰۰ احیاء و ۱۴۲۶ نفر به عرصه اشتغال برگشته اند، که در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ استان بوشهر رتبه ۷ کشوری را کسب کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ایجاد هاب صادراتی در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد هاب صادراتی در استان برای حمایت از افزایش صادرات و تولیدکنندگان که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارهای جهانی دارد مورد توجه قرار گرفته است.
باستین تکمیل زنجیره تولید برای فراهم شدن صادرات محصولات تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولید یکی از برنامه‌های اصلی استان بوشهر است.
وی تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را یکی دیگر از برنامه‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اعلام کرد و افزود: تأمین سرمایه در گردش صاحبان صنایع به‌صورت غیرنقدی و تأمین مواد اولیه صنایع در دستور کار قرار دارد تا زمینه افزایش تولید و صادرات محصولات از استان بوشهر به کشورهای مختلف هدف صادراتی فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در استان فراهم است خاطر نشان کرد: تولید و تصفیه روغن خوراکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که ایجاد کارخانه تولید روغن خوراکی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
باستین بازاریابی و فراهم شدن محصولات استان بوشهر در بازارهای هدف صادراتی را یکی از برنامه‌های مهم استان دانست و تأکید کرد: محصولات تولیدی در استان بوشهر ضمن تأمین نیاز داخلی به بازارهای صادراتی متصل می‌شود.

باستین همچنین اظهار داشت: در راستای مصوبات سفر دوم ریاست محترم جمهور در جهت حمایت از تولید، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها در اختیار واحدهای تولیدی داخلی استان قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: تا کنون ۲۶ تفاهم‌نامه در قالب ۱۱۱ طرح با شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ملی بسته‌ شده که‌  حجم این سرمایه گذاری‌ها نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که این امر در تاریخ استان بوشهر بی‌نظیر است‌.