این روزها زمزمه‌ها و مقدمه چینی‌ها برای آماده‌سازی جامعه برای موج گرانی‌های جدید دغدغه اکثریت مردمان جامعه می‌باشد.   ?کارتی کردن دریافت نان، کم کردن سهمیه بنزین آزاد از ۲۵۰لیتربه ۱۵۰لیتر، کاستن بنزین روزانه از ۶۰لیتر به ۳۰لیترو در نهایت چند نرخی کردن قیمت بنزین وهمه وهمه نشان از فشارهای بیشتر به جامعه و […]

 

این روزها زمزمه‌ها و مقدمه چینی‌ها برای آماده‌سازی جامعه برای موج گرانی‌های جدید دغدغه اکثریت مردمان جامعه می‌باشد.

 

?کارتی کردن دریافت نان، کم کردن سهمیه بنزین آزاد از ۲۵۰لیتربه ۱۵۰لیتر، کاستن بنزین روزانه از ۶۰لیتر به ۳۰لیترو در نهایت چند نرخی کردن قیمت بنزین وهمه وهمه نشان از فشارهای بیشتر به جامعه و امواج غیرقابل کنترل گرانی‌ها و تورم و فقیرتر شدن مردم می‌باشد.

 

➕مسئولین! به سیاست آزمون و خطا پایان دهید چنددهه است که همیشه برای حل مشکلات اقتصادی جامعه یک نسخه نخ نماشده می‌پیچید وتنها راهکار مقابله با معضلات که از ناکارآمدی سیاست‌های شماست دست در جیب مردم کردن وسفره‌های مردم را کوچک کردن می‌دانید وبس.

 

?اگر سیاست جیره‌بندی کالا در زمان جنگ و در دهه شست تنها راهکاراقتصادی بود که البته بسیار نواقص و مشکلات به همراه داشت ولی امروزه اجرای چنین سیاستی نشان از بن‌بست فکری سیاست‌مداران و کارگزان اقتصادی و سیاسی جامعه می‌باشد.

 

?حضرات درست است که این اقتصاد بیمار نیاز به جراحی دارد ولی باور بفرمایید شماها جراح حاذق و زبردستی نیستید ویقینا نتیجه جراحی شما موجب مرگ بیمار خواهد شد. این شرایط بد اقتصادی ناشی از کار بلد نبودن شما مسئولین می‌باشد.

 

?واقعا هیچ توجیه‌ای قابل دفاعی برای سهمیه‌بندی کالا (کالابرگ) وجود ندارد و برای جامعه هیچ ظرفیتی برای گران‌تر کردن مایحتاج عمومی قابل تصور نیست. مسئولین باور کنید که ما مردم قرار نیست عمر حضرت نوح را داشته باشیم تا شاهد به ثمر نشستن سیاست‌های پر تناقض اقتصادی شما باشیم.

 

?شماها چگونه این همه فجایا ناشی از ویرانی اقتصادی را نمی‌بینید؟ شماها چگونه اطلاع ندارید که استخوان‌های مردم زیر بار گرانی و تورم لجام گسیخته درحال خرد شدن است و بسیاری از بی‌کاری و بیماری و بی درمانی در حال هلاک شدن هستند. مردم چگونه به وعده‌های‌تان دلخوش کنند در حالی که دولت در ولخرجی دست همه را از پشت بسته است و در چنین شرایطی ما هر روز شاهد اختلاس‌های با رقم‌های نجومی در جامعه هستند. حقیقتا حق جامعه متمدن ایران این شوربختی‌ها نبوده ونیست. عصرفوری

✍️یادداشت: محمد عین اله زاده

 

  • منبع خبر : عصر فوری