تخلف یک مدیر ارشد شرکت ملی نفت ?اسناد به دست آمده از نامه نگاری های وزارت نفت با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نشان می دهد یکی از مدیران ارشد شرکت ملی نفت در یک اقدام غیرقانونی علاوه بر دریافت حقوق نجومی از دو دستگاه، دست به یک تخلف زده است. او که در دولت محمود […]

تخلف یک مدیر ارشد شرکت ملی نفت

?اسناد به دست آمده از نامه نگاری های وزارت نفت با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نشان می دهد یکی از مدیران ارشد شرکت ملی نفت در یک اقدام غیرقانونی علاوه بر دریافت حقوق نجومی از دو دستگاه، دست به یک تخلف زده است. او که در دولت محمود احمدی نژاد به صورت آسانسوری معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را برعهده گرفت، پس از به وزارت رسیدن زنگنه به قائم مقامی این معاونت رسید و در سال ٩٧ به صورت مامور، راهی یکی از شرکت های نفتی زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شد.

?این مدیر ارشد با تاکید مخبر دزفولی و برخلاف نظر غلامحسین نوذری مدیرعامل تدبیر انرژی، مدیریت شرکت حفاری تدبیر را بر عهده می گیرد و طبق قانون، یا باید از این شرکت و یا شرکت ملی نفت حقوق دریافت می کرد اما دریک اقدام عجیب، طی دو سال از هر دو محل حقوق گرفت.

?در سال ٩٩ بود که شرکت ملی نفت ایران متوجه این تخلف  شد. در نهایت، در تاریخ ۵ مرداد ٩٩ رئیس حسابداری حقوق و دستمزد شرکت ملی نفت در نامه ای به رئیس کارکنان وزارت نفت، پیگیر واریز ٧۵٣ میلیون تومان اضافه حقوق این مدیر می شود.

?چهار روز بعد، وزارت نفت در نامه ای به اداره کل تشکیلات و منابع انسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، از ستاد می خواهد این مبلغ را به حساب شرکت ملی نفت واریز کند.

?نکته جالب اینجاست که این پول، باید توسط این مدیر ارشد به حساب شرکت ملی نفت عودت داده می شد. به همین دلیل ستاد اجرایی اعلام می کند که این پول باید از این مدیر مطالبه شود.

?بر اساس این گزارش، این مدیر در ستاد اجرایی و طی مدتی که مدیریت شرکت حفاری تدبیر را بر عهده داشت، ماهانه ٢۶ میلیون تومان حقوق از ستاد دریافت می کرد که این رقم، جدای از حقوق ٣٨ میلیون تومانی وی در شرکت ملی نفت بود که همزمان به حسابش واریز می شد.

?از سوی دیگر، نگاهی به واریزی های شرکت ملی نفت به حساب بانکی این مدیر متخلف نشان می دهد وی با وجود اینکه در ستاد اجرایی مشغول به فعالیت بوده، هم اضافه کار دریافت می کرده و هم هزینه ایاب و ذهاب برای وی در نظر گرفته شده بود.

  • منبع خبر : عصر ۱۴۰۰