?سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفت‌وگو با «شانا» با تبیین مهم‌ترین فعالیت‌های این منطقه در بخش‌های مختلف از تسهیل شرایط برای حضور شرکت‌های خارجی در طرح‌های صنعت نفت خبر داد و گفت:   ?ابتلای ساکنان عسلویه به سرطان را بر اثر آلاینده‌های بالایی که منطقه دارد به‌شدت تکذیب می‌کنم. […]

 

?سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفت‌وگو با «شانا» با تبیین مهم‌ترین فعالیت‌های این منطقه در بخش‌های مختلف از تسهیل شرایط برای حضور شرکت‌های خارجی در طرح‌های صنعت نفت خبر داد و گفت:

 

?ابتلای ساکنان عسلویه به سرطان را بر اثر آلاینده‌های بالایی که منطقه دارد به‌شدت تکذیب می‌کنم.

 

?در سال ۱۴۰۰ نیز در مجموع ۱۴ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون دلار از سوی سازمان صادر شد.

 

?مجموع سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران در منطقه ۸۱ میلیارد دلار در بخش بالادست و ۳۰ میلیارد دلار هم در بخش پایین‌دست بوده است.

 

?از جمله موارد مهم این آیین‌نامه این است که ما در گذشته زمین را به سرمایه‌گذاران اجاره می‌دادیم و این برای آنها جذابیتی نداشت، اما اکنون در آیین‌نامه‌ای که وزیر ابلاغ کرده است، اگر سرمایه‌گذار طرح خود را اجرا کند و به بهره‌برداری برسد، یا پیشرفت پروژه به حدی برسد که محرز شود به‌طور حتم پروژه اجرا می‌شود، یا قابل برگشت نیست، این اجازه را داریم که مالکیت اراضی را نیز به سرمایه‌گذار بدهیم.

 

?بر اساس آمار و اطلاعات موجود حدود ۸۳ درصد کل مشعل‌سوزی منطقه مربوط به پالایشگاه‌های گاز و ۱۷ در صد مربوط به پتروشیمی‌های منطقه است، بر همین اساس کاهش فلرینگ پالایشگاه‌های گاز در اولویت نخست است.

 

  • منبع خبر : شانا