تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر با تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر: تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر با تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار محسن پاپری‌زارعی در نشست با اصحاب رسانه روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری نصیر بوشهر آنلاین گفت: مسیرهایی در […]

تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر
با تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر: تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر با تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار

محسن پاپری‌زارعی در نشست با اصحاب رسانه روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری نصیر بوشهر آنلاین گفت: مسیرهایی در استان بوشهر است که حادثه خیز می باشند و باید حتما اشکالات آنان رفع شود. مسیرهایی چون جاده کنارتخته به دالکی، ورودی دیلم، بزرگ راه بوشهر – دیر. مسئولیت مسیر بوشهر به دیلم با قرارگاه المهدی است، که در سفر دوم رییس جمهور به بوشهر اعتبار مصوب آن بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان مصوب شد تا به سرانجام رسد، ۸۰ میلیارد تومان نیز در حوزه دلوار و سه راهی بردخون به دیردر نظر گرفته شد که در حال انجام است. کنار این اعتبارات همچنین مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات و موانع جاده ای مناطق حادثه خیز اختصاص یافته است.

محسن پاپری زارعی مجموع اعتبارات استان در بخش‌های مختلف را چنین برشمرد: از ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان در بخش‌‌های مختلف تملک دارایی و سرمایه‌ای، نفت، گاز و ردیف‌های بودجه‌ای هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان آن معادل ۸۴ درصد تخصیص یافته است. تخصیص اعتبارات عمرانی به استان بوشهر در وصول درآمد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد، تومان ۹۸درصد معادل ۱۱هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است. اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش یافته است .

وی در خصوص تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس گفت: این طرح یک ردیف بودجه‌ای دارد، که اعتبارات مصوب در قانون بودجه تکاپوی این پروژه نمی کند، زیرا تکمیل این خط۴۴۴ ریلی نیاز به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. از محل تهاتر نفت مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار مصوب شد که در ۲ماه آینده به این پروژه تزریق می‌شود. اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر در شش قطعه صورت می گیرد که ۲ قطعه به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، ۲ قطعه به دیگر پیمانکاران و ۲ قطعه هم در حال برگزاری مناقصه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: حوزه فرهنگ از حوزه های پراهمیت است و کتابخانه‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم این حوزه به شمار می‌روند که نقش مهمی در ارتقاء دانش و فرهنگ جامعه ایفا می‌کنند.

پاپری زارعی تصریح کرد: از محل تملک دارایی‌های استان بوشهر یک درصد سهم پژوهش، یک درصد سهم فرهنگ‌سازی است، که برای اختصاص بودجه به این دو حوزه، کارگروه پژوهش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل داده شده، این کارگروه مکاتباتی با مراکز آموزشی مؤسسات، نهادها و دستگاه‌های اداری و فرهنگی استان دارد، تا میزان حمایت مالی خود در موضوعات حوزه‌ فرهنگ‌ و پژوهش در طول سال تعیین کند.

ایشان در خصوص ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بوشهر افزود: داشتن کتابخانه مرکزی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ استان است. چند سال پیش قطعه زمینی به همین منظور در شهرک نیایش در نظر گرفته شد که به دلیل زمان بر شدن پروژه اقدامی انجام نگرفت. اما پس از جانمایی و قطعی شدن سند زمین کتابخانه مرکزی، طراحی، نقشه‌کشی، کلنگ‌زنی و پی‌ریزی بودجه ای به ان اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از مرمت کتابخانه مصلحیان خبر داد و گفت: اعتباری اختصاص یافته سال گذشته از محل تملک دارایی‌های استان برای مرمت این بنا، ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شد که از این رقم، ۵۰۰ میلیون تومان به حساب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واریز گردید. در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل بازسازی و مرمت این کتابخانۀ تاریخی مصوب شده است.

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین