در بحث کار هیچ تعامل بیشتری یا کمتری با هیچکس نداریم سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر :هدف کار ما رضایت خداوند و مردم است، در بحث کارهیچ تعامل بیشتری یا کمتری با هیچکس نداریم به گزارش خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین، محسن مشتاقی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر در نشست خبری روز دوشنبه ۲۴ […]

در بحث کار هیچ تعامل بیشتری یا کمتری با هیچکس نداریم

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر :هدف کار ما رضایت خداوند و مردم است، در بحث کارهیچ تعامل بیشتری یا کمتری با هیچکس نداریم

به گزارش خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین، محسن مشتاقی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر در نشست خبری روز دوشنبه ۲۴ مهرماه با اصحاب رسانه ضمن تبریک صدمین سال تاسیس این اداره اظهار داشت: تحقق حقوق مردم برای زندگی با کیفیت و حفظ سلامت آحاد جامعه از رسالت‌های مهم استاندارد است.

ایشان افزود: در بازرسی های انجام از آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی پرتردد استان بوشهر تعداد ۲۸۷ آسانسور شناسایی شده است، که در ۱۹۰ آسانسور استاندارد سازی صورت گرفته است.

مشتاقی تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ۴۹ آزمایشگاه فعال همکار در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، غذا و دارو، آبزیان، مراکز تولیدی، کار نظارت و بررسی کالاهای ورودی به کشور را بر عهده دارد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۵۵ گواهی نامه ایمنی صادر شده است و در طرح عیدانه همه ساله از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در سراسر کشور انجام می شود،به بازرسی تخصصی از ایمنی خودروها، اقامتگاه‌ها،رستوران ها (۲۶ مورد)، قالی شویی (۱۸ مورد)، پایانه‌ها، فرودگاه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هتل ها( ۸ مورد)، و مراکز عرضه محصولات گوناگون می پردازد.

مشتاقی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم استاندارد صدور نشان حلال برای برخی کالاها و خدمات است، تا سال ۱۴۰۰ تنها ۸۰ نشان حلال در کشور صادر شده بود اما؛ تا کنون به بیش از هزار نشان حلال افزایش یافته است.

وی از تدوین استاندارد ملی با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاهی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۲ استاندارد ملی در استان بوشهر تدوین شده و این مهم برای سال جاری در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه صادرات و واردات تا امروز ۱۵۸ سند صادراتی در اداره کل استاندارد استان و ۵۰۰ سند وارداتی و ۸ مورد عدم انطباق صادر و بررسی شده است.

مشتاقی تاکید کرد: هدف کار ما رضایت خداوند و مردم است، در بحث کار هیچ تعامل بیشتری یا کمتری با هیچکس نداریم، اگر موضوعات ابهام داری وجود دارد پیگیری کنند.

وی سر شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای استعلام استاندارد یک کالا اعلام کرد و از شهروندان خواست کد استاندارد کالای خریداری شده را به این شماره پیامک کنند تا از صحت آن مطلع شوند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین