شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری/ تکمیل پروژهای ناتمام تا پایان سال رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حوزه ارتباطی شعار ما این است که شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری به گزارش نصیر بوشهر آنلاین؛ وحید نیک‌روش در نشست خبری روز دوشنبه ۲۹ خرداد با اصحاب رسانه‌ استان بوشهر اظهار داشت: همه پروژه‌های […]

شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری/ تکمیل پروژهای ناتمام تا پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حوزه ارتباطی شعار ما این است که شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری

به گزارش نصیر بوشهر آنلاین؛ وحید نیک‌روش در نشست خبری روز دوشنبه ۲۹ خرداد با اصحاب رسانه‌ استان بوشهر اظهار داشت: همه پروژه‌های نیمه تمام شهری تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص تکمیل پروژه فانوس دریایی گفت: پروژه فانوس دریایی که سال ها نیمه کاره رها شده بود نیاز به جذب سرمایه گذار داشت، که هم اکنون سرمایه گذار ورود کرده و در بازه زمانی ۲ ساله با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.

نیک روش افزود: در حوزه شهر بازی استارت کار زده شد، و زمین واگذار شده، فعلا ۶ بازی مستقر است که در سه ماهه قراداد اولیه طبق تعهد سرمایه گذار، به ۱۲ بازی می رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اعلام کرد: با طرح های مختلفی که در حوزه ساخت و تجهیز بوستان‌های شهری داریم انتظار می رود که تا پایان کار این شورا، سرانه فضای سبز شهری بوشهر به استاندارد ملی ۱۲ متر برسد.

وی در مورد آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی شهر بوشهر در دو منطقه یک و ۲ شهری گفت: در سال گذشته ۹۰درصد اهدافی که متصور بود محقق شد و با اعتباری که امسال برای آسفالت کوچه‌های خاکی در نظر گرفته شده، تا پایان سال هیچ کوچه خاکی در بوشهر وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: شورای شهر باید کمترین رد مصوبات داشته باشد.۵۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی اعتبار برای عمران و آبادی شهری گذاشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در خصوص آخرین وضعیت شورایاران فرمود: براساس مصوبه دیوان عالی کشور شوراهای محلات حذف شدند، اما براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهراساسنامه ای تنظیم شد، که شورای فرهنگی ورزشی محلات با محوریت مساجد تاسیس گردد که مسئولیت آن بر عهده موسسه فرهنگی هنری شهرداری است

وی ادامه داد: از بدو شکل‌گیری این شورا، اعضای در ۱۵ مسجد حضور پیدا کرده، در تلاش هستیم تا پایان شورا به ۴۸ محله برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر یاد آور شد: گذر نیروگاه به تنگک، ۳۵ متری تنگک اول به تنگک سوم، سنگ فرش تنگک دوم تا تنگک سوم، پروژه پارک لیل، ایجاد کنار گذر بزرگراه امام علی(ع) و همچنین کنار گذر این بزرگراه به خیابان طالقانی از پروژه های مهم عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ است. اصلاح هندسی پروژه بزرگراه شهید بیژن گرد با ایجاد یک چهارراه همراه با چراغ راهنمایی و رانندگی بزودی اجرایی می‌شود.

نیک‌روش ادامه داد: امسال اصلاح دوربرگردان از ورودی تنگک، ۲۰۰ متر بالاتر از این مسیر به سمت نیروگاه اتمی نیز اجرایی می‌ شود، و برای ایجاد گذر به سمت آرامستان مجوز شورای ترافیک اخذ خواهد شد.

ایشان در خصوص طرح استیضای شهردار گفت: طرح سوال در هیات ۶ نفره عنوان شد که کارشناسان قانع نشدند و به دلیل مصادف بودن با سفر ریاست جمهوری و ایام نوروز قرار شد تا پایان سال استیضاح انجام نشود، من هم استیضاح کنندگان را همراهی کردم، اما این که چه شد و چه اتفاقی افتاده که با تاخیر به تاریخ ۶/۳۱ موکول شد اطلاعی ندارم.