مهدی صفوی: صدور جواز صنعتی به دو روز کاهش یافته است مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نشست روز یکشنبه ۹ بهمن با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجود سامانه این اداره و حذف تشریفات زائد صدور جواز صنعتی از دو سال به ۲ روز کاهش یافته است. همچنین امسال ۱۶۲ […]


مهدی صفوی: صدور جواز صنعتی به دو روز کاهش یافته است

مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نشست روز یکشنبه ۹ بهمن با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجود سامانه این اداره و حذف تشریفات زائد صدور جواز صنعتی از دو سال به ۲ روز کاهش یافته است. همچنین امسال ۱۶۲ مجوز صنعتی در استان بوشهر صادر گردیده که با سرمایه گذاری ۴۷۸۲ میلیارد تومان باعث اشتغال زایی ۴۷۸۲ نفر شده است.

صفوی بیان کرد: از ابتدای سال روزانه ۲۵ جواز کسب در این استان صادر شده است. ۲۸ مورد هم پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۸۰۱۴ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۸۶۶ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی به عملکرد خوب کارگروه رفع موانع تولید با حضور استاندار اشاره کرد و گفت:این کارگروه از ابتدای سال تاکنون با برگزاری ۴۴ جلسه، ۶۶۱ پرونده را بررسی کرده‌اند، که ۴۰۳ مصوبه داشته و ۲۸۲ مورد آن اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال ۹۹ نفر از شهروندان استان بوشهر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات رونق معرفی شده اند که تاکنون ۸۴ مورد موفق به دریافت ۴۷۳ میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند، و از محل تسهیلات تبصره ۱۶، دویست و یازده میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وجود ۲۴۵ واحد معدنی در کل استان گفت: این معادن زمینه اشتغال ۱۴۲۸ نفر را با سرمایه‌گذاری اسمی ۲۶۵ میلیارد تومان فراهم کرده‌اند.
صفوی در بحث اتحادیه ها افزود: در استان بوشهر، ۱۰۴ اتحادیه صنفی وجود دارد که از این تعداد ۴۹ مورد تولیدی و فنی و ۵۵ مورد خدماتی هستند.
وی با بیان اینکه کشور به سمت افزایش شمار فروشگاه‌ زنجیره‌ای می‌رود گفت: ۱۰۹ فروشگاه زنحیره ای در استان است که میزان خرید و فروش اکنون در این فروشگاه‌ها ۷ درصد است اما تکلیف قانونی این است که به ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی تاکید کرد: یکی از معاونت های ما بازرسی و نظارت کنترل قیمت ها است، از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۲۷ مورد گشت انجام شده که ۲۰۳۹ مورد آن مشترک بوده است.

ایشان در زمینه تجارت داخلی و خارجی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده اصناف خویش فرما هستند در زمینه تجارت خارجی با ۱۱ میلیارد دلار، استان بوشهر رتبه دوم کشور را دارد، و با تعداد ۶۳۵۵ پروانه صادر شده فرصت اشتغال برای ۱۵۹۰۰ نفر فراهم شده است.